Stadler z veseljem napoveduje prvo javno predstavitev novega trimodalnega reševalnega vlaka. Uvedba posebnega vlaka z inovativno pogonsko in varnostno tehnologijo je potekala 17. maja 2024 v izobraževalnem kampusu ÖBB v St. Pöltnu. Stadler bo ÖBB-Infrastruktur dostavil 18 večnamenskih vlakov za gašenje in reševanje z nizkimi emisijami. Pod imenom servicejet bodo nato nameščeni na portalih avstrijskih predorov in razporejeni na kraju samem za pomoč gasilcem. Vozila so bila razvita in izdelana v švicarskih obratih v Bussnangu in St. Margrethenu.
Johann Pluy, član upravnega odbora ÖBB-Infrastruktur: »Naši novi letali Servicejet nam omogočajo še hitrejšo pomoč kot prej. Zagotavljajo več moči na večjem območju delovanja. Nov koncept omogoča tudi zmanjšanje iz 21 na 18 vozil.«
Večnamenska paleta aplikacij
Novi reševalni vlak Stadler združuje vsestranskost z operativno taktiko. Opremljen mora biti za najslabši možni scenarij, ki bi bil gašenje in reševanje v železniškem predoru. Poleg tega, da lahko med evakuacijo dvigne potnike z drugih vlakov, je primeren tudi za izvajanje vzdrževalnih del. V nujnih primerih je v treh vagonih, ki imajo nemoten dostop vzdolž celotnega vlaka, dovolj prostora za več kot 300 ljudi.
18 sedežev je opremljenih z nosilci SCBA za gasilce. HVAC sistem s posebnimi filtri ščiti ljudi na vlaku pred dimnimi plini. Še več, celoten vlak je pod tlakom, kar pomeni, da je v notranjosti rahel nadtlak, da v predorih ni dima. Prednji del vlaka, kjer se nahaja strojevodska kabina, je na zunanji strani zaščiten s sistemom za pršenje vode.
Na reševalni vlak lahko naložite tudi tematske zabojnike v rolah. Ti zabojniki prevažajo gasilsko opremo, kot so prenosne črpalke, oprema za gašenje gozdnih požarov, dihalni aparati, posebna zaščitna oblačila itd. Rolo zabojniki so v celoti naloženi na podpornih točkah ÖBB Infrastruktur, po potrebi zloženi v vlake in raztovorjeni na mestih za namestitev z uporabo vgrajenih v dvigalih. To omogoča intervencijskim ekipam, da se hitro odzovejo na najrazličnejše scenarije.
Vrhunska tehnologija gašenja
Vozila imajo dva različna gasilna sistema za gašenje: prvič, visokotlačni sistem (100 barov) za ustvarjanje fine pršilne meglice, na primer za hlajenje cevi predora ali za vlaženje robov proge, ko se vlak premika, da se prepreči pred vžigom; in drugič, sistem pri normalnem tlaku (10 barov) za tradicionalno gašenje. Multiblok ima na krovu (v vmesnem vagonu) 40.000 litrov vode in 1.200 litrov koncentrata pene, ki se lahko izpusti preko dveh visokotlačnih in enega normalnotlačnega gasilnega aparata. Ti gasilni aparati so nameščeni na čelu vlaka in jih je mogoče individualno upravljati iz strojevodske kabine.
Na strehi vagonov spredaj in zadaj sta tudi dva reaktivna ventilatorja, ki prenašata vodno meglico, ki jo oddajajo visokotlačni monitorji. Ti ventilatorji se lahko uporabljajo tudi med evakuacijo ljudi za ustvarjanje protitlaka v tunelu, napolnjenem z dimom, in za preprečevanje obračanja toka. Za iskanje in reševanje so bili nameščeni tudi močni reflektorji in termovizijske kamere, ki reševalnim službam omogočajo, da vidijo skozi dim.
Rešitev po meri
Servicejet je rešitev po meri za ÖBB, ki je odobrena tudi za nemško omrežje. Vozila je nabavilo Rail Equipment GmbH, hčerinsko podjetje v stoodstotni lasti ÖBB-Infrastruktur AG. Reševalni vlak bo prvič uporabljen za odprtje Koralmske železnice, ki vključuje 33 km dolg predor.