nedelja, 14. januar 2024

[PL-GER/PKP IC -DB] Eurocity bo v Berlin več vlakov?

 Čeprav potniki na vlakih iz Varšave, Krakova in Gdynie v Berlin niso razvajeni niti točnosti niti voznih razmer, zanimanje za potovanje v nemško prestolnico narašča.



Junija 2023 je PKP Intercity v dogovoru z Deutsche Bahnom začel šesti vlak med Varšavo in Berlinom, od decembra pa drugi dnevni vlak vozi iz Krakova v Berlin. Vlaki uživajo veliko prisotnost, čeprav EC Wawel zamuja in Nemci so na prelomu leta naredili veliko, da bi potnike prestrašili od potovanja z vlakom. Hkrati vodstvo DB poudarja, da bi bilo priporočljivo voziti še en par vlakov med mesti.

"Dejstvo, da bomo v dveh letih imeli veliko več večsistemskih lokomotiv, ki bodo lahko potovale s hitrostjo 200 km/h, bo zagotovo vplivalo na naš potencial za zagon več mednarodnih vlakov. Po dokončanju posodobitve magistralne proge E20 (dela na območju Błonie še vedno potekajo – opomba urednika) bomo imeli večjo zmogljivost proge Varšava – Poznan – Berlin in mogoče bo razmišljati o zgoščevanju omrežja povezav na tem koridorju,« je povedal Tomasz Gontarz, podpredsednik PKP Intercity.

Da bi zapolnili povezave (DB želi, da vlaki vozijo vsaki 2 uri na dan), primanjkuje vagonov in lokomotiv, za te vlake pa je odgovorna poljska stran. Šele po zaključku dolgotrajne homologacije vagonov FPS (teh je 81) obstaja možnost, da se jih doda v berlinske vlakovne kompozicije, vendar bo PKP Intercity čakal do leta 2026 na nove, lastne večsistemske lokomotive, ki bodo sposobne prečkati mejo (prve bodo potekale letos, vendar zaenkrat le na Poljskem). Vprašanje ostaja, ali bo uvedba novih vagonov FPS na progi Varšava–Poznań izboljšala pogoje potovanja potnikov v zvezi s vagoni, ki že vozijo v Berlin.

Trenutno vlaki z glavne železniške postaje v Varšavi trajajo 5 ur in 21 minut, da pridejo do Berlina, 5 ur in 40 minut od središča Gdanska do Berlina (en vlak Gedania) ter 6 in 55 minut iz Krakova (dva vlaka) (Wawel EC skoraj vedno zamuja) ali 7 ur in 5 minut (Odra EC). Potovalni čas vlakov BWE iz Varšave se bo po zaključku del na E20 lahko skrajšal še za nekaj minut.

Če bi se PKP Intercity odločil, da bo vlak vozil s postankom samo v Poznanu in Frankfurtu (Odra), bi bilo mogoče potovati v 5 urah ali celo hitreje. V takem primeru bi bil vlak alternativa letalu ne le v smislu cene vozovnic, temveč tudi potovalnega časa (če upoštevamo potrebo po prihodu na letališče, prijavi, samem letu in vrnitvi z ciljnega letališča v središče mesta, se bo izkazalo, da vlak traja malo dlje, mi pa lahko delamo ali pojemo obrok v restavracijskem vagonu na krovu).