torek, 30. januar 2024

[DK-DSB] Predstavljen prvi danski "EC-vognstamme"

 25. januarja 2024 je DSB razkril prvo od nevlečnih motornih enot (NMU) Talgo 230 za svojo floto za dolge razdalje. Med novinarskim dogodkom v Københavnu je družba objavila uradni začetek faze dinamičnega testiranja "EC-vognstamme" (EC zgrabljalniki avtomobilov), ki bo deloval na progah København - Hamburg in Aarhus - Hamburg ter morebitnih drugih mednarodnih kot tudi domače poti. 



EC grablje s 15 vagoni s projektno hitrostjo 230 km/h bodo imele operativno hitrost le 200 km/h in bodo v prvi fazi sestavljene iz vagonov (EC-vogne) šestih tipov: -
dva razreda Bpd konec avtomobili, vsak s flex-prostorom (fleksrum) s 36 sedeži drugega razreda, 11 zložljivimi sedeži, prostori za otroške vozičke in kolesa ter s servisnim prostorom,
- en vagon razreda Bph za potnike z omejeno mobilnostjo s tremi prostori za osebe z omejeno mobilnostjo, enim WC-jem za osebe z omejeno mobilnostjo. , 10 običajnih sedežev in dva avtomata,
- pet vagonov razreda Bpt, vsak z 32 sedeži drugega razreda in dvema straniščema,
- pet vagonov razreda Bp, vsak s 40 sedeži drugega razreda, brez stranišč,
- en vagon razreda Apt z 22 sedeži prvega razreda sedeži in dve stranišči,
- en vagon razreda Ap z 28 sedeži prvega razreda, brez sanitarij.

Vsak 209 m dolg NMU bo oblikovan na naslednji način: Bpd + Apt + Ap + Bph + Bp + Bpt + Bp + Bpt + Bp + Bpt + Bp + Bpt + Bp + Bpt + Bpd. Te grablje naj bi bile stisnjene med dva Vectrona razreda EB. V drugi fazi bo vsakemu vlaku dodan pogonski priklopnik (styrevogn), da se ustvari potisni in vlečni vlak.

Prvi vlak z oznako EC 0401 sestavljajo vagoni: 
Bpd 73 86 82-93 101-4 DK-DSB,
Apt 73 86 81-93 601-4 DK-DSB,
Ap 73 86 81-93 901-8 DK- DSB,
Bph 73 86 82-93 401-8 DK-DSB,
Bp 73 86 82-93 318-4 DK-DSB,
Bpt 73 86 82-93 201-2 DK-DSB,
Bp 73 86 82-93 319-2 DK-DSB,
Bpt 73 86 82-93 202-0 DK-DSB, Bp 73 86 82-93
320-0 DK-DSB,
Bpt 73 86 82-93 203-8 DK-DSB,
Bp 73 86 82-93 321 -8 DK-DSB,
Bpt 73 86 82-93 204-6 DK-DSB , Bp 73 86
82-93 322-6 DK-DSB,
Bpt 73 86 82-93 205-3 DK-DSB,
Bpd 73 86 82- 93 102-2 DK-DSB.

Prva enota je 12. decembra 2023 zapustila Talgovo tovarno v Rivabellosi in je bila preko Irúna prepeljana na Dansko ter prispela v Padborg 21. decembra zjutraj. Nato so ga prestavili na terminal DB Cargo v Taulovu, kjer je do 5. januarja 2024 čakal na zadnji del svoje poti v København, do skladišča Kastrup.

Predvideno je, da bodo novi vlaki EC, ki jih bo izdelal Talgo, vstopili v komercialno uporabo jeseni 2024, ko bo Talgo prejel soglasja (kar pa je zelo ambiciozen cilj in vprašanje je, kako realen ...). Prvih osem zgrabljalnikov s 15 vagoni bo predvidoma dostavljenih leta 2024, nadaljnjih osem pa bo dobavljenih leta 2026 – 27, vključno s 16 pogonskimi priklopniki. Vendar bodo ti sprva vozili kot običajni osebni avtomobili; pozneje bi morali začeti delovati kot pogonski priklopniki, verjetno leta 2028 (podobno kot sedanji nevlečni motorni enoti Nightjet/Viaggio N).

Zgodovina pogodbe

Februarja 2020 je DSB družbi Talgo dodelil okvirno pogodbo v vrednosti 500 milijonov EUR, ki je vključevala prvo trdno naročilo v vrednosti 134 milijonov EUR za dobavo osmih vlakov Talgo 230. Aprila 2021 se je DSB glede na novo povpraševanje po mednarodnih železniških potovanjih odločil povečati velikost voznega parka z drugim naročilom dodatnih vagonov, "kar je povečalo potniško zmogljivost osmih začetnih vlakov za 10 %" na 492 sedežev v vsakem. 

Nato je operater aprila 2023 izdal tretje naročilo za osem dodatnih vlakov v vrednosti 184 milijonov EUR, vključno s 16 pogonskimi priklopniki za vse NMU. DSB je tako opustil svojo prvotno namero, da bi grablje Talgo vlekel z dvema zelo zmogljivima lokomotivama Vectron, kar ni bilo ekonomsko in okoljsko nesmiselno , čeprav je bilo že z DB-jevim naročilom iz leta 2019 za Talgo 230s jasno, da je možno proizvesti pogonske prikolice.

Ko bodo nemotorizirane enote Talgo začele obratovati, bodo nadomestile sedanje vlake, sestavljene iz običajnih vagonov DB IC1 in jih vleče DSB-jev Vectron, ki je junija lani zamenjal DSB-jeve IC3 DMU na relaciji København – Hamburg, ker je projekt Talgo odložen.

DSB smo zastavili naslednja vprašanja:

1) Okvirna pogodba iz februarja 2020 dovoljuje pridobitev koliko avtomobilov ali kompletov Talgo skupaj?

2) Prvih osem sklopov Talgo 230, naročenih februarja 2020, so bile grablje za 13 avtomobilov?

3) Pogodba iz aprila 2021 je vključevala naročilo enega para avtomobilov razreda Bp + Bpt za vsakega od osmih doslej naročenih rakov?

4) Ko bodo prvi vlaki ES začeli obratovati (letos), jih bo vlekel en ali dva Vectrona?

5) Če se vsakemu od 15-vagonskih Talgo rake pozneje doda pogonska prikolica, kaj se zgodi z enim od dveh končnih vagonov razreda Bpd iz vsakega vlaka, ki bosta postala odveč? Bo teh 16 novih avtomobilov umaknjenih iz prometa? Ker pogonske prikolice z nizkopodnim delom ni mogoče povezati s končnim vozilom Bpd, ki ima visokopodni del na zunanjem koncu. Ali pa bo druga serija dostavljena že z eno pogonsko prikolico in enim končnim vozilom razreda Bpd, pri čemer bo še vedno skupno 15 avtomobilov? Bo torej odveč le osem Bpd avtomobilov iz prve serije?

6) Ali DSB res verjame, da bo odobritev popolnoma novega tipa vlaka zaključena letos, ko so se testi na Danskem začeli šele januarja? Poleg tega naj bi vlake odobrili ne le na Danskem, ampak tudi v Nemčiji, leta 2015 pa je že prišlo do težave v omrežju DB Netz (zdaj DB InfraGo) z dovoljenjem za vožnjo vlakov Talgo Strizh družbe RZD v Berlin. .. Navsezadnje tudi podobni DB-jevi vlaki ICE-L še niso homologirani za obratovanje v Nemčiji, kjer so se testiranja začela poleti 2023.

7) Zakaj so enote Talgo 230 (z največjo hitrostjo 230 km/h) za DSB omejene na samo 200 km/h? Je to zato, ker imajo Vectroni razreda EB tudi največjo hitrost le 200 km/h?

Pregled najpomembnejših korakov pri prenovi flote DSB: 

Vectrons:
2018 - DSB od Siemensa naroči prvih 26 Vectronov (razred EB) z možnostjo za 16 dodatnih lokomotiv,
2019 - sprejeta je bila možnost za osem Vectronov,
2020 - dobava prvih treh lokomotiv v septembru in njihov začetek obratovanja s potniki oktober
2022 – zaključena dobava celotne serije 42 Vectronov razreda EB.

IC5
2021 – april, DSB od Alstoma naroči 100 enot Coradia Stream EMU, ki jih je operater označil kot IC5 (nadaljevanje prejšnjih enot DMU razreda IC3 ABB/ADtranz/Bombardier in enot DMU razreda IC4, ki jih je izdelal Ansaldobreda), 2023 – november
, zasnova IC5 je dokončan in proizvodnja se začne (karoserije v Chorzówu in končna montaža v Salzgitterju),
2025 – prvi IC5 EMU naj bi prispel na Dansko,
2027 – IC5 naj bi začel s prevozom potnikov (eno leto in pol pozneje, kot je bilo načrtovano).

S-tog
2023 - DSB objavi razpis za popolnoma avtomatizirane S-tog vlake,
2030 - prvi popolnoma avtomatizirani S-tog vlaki naj bi začeli obratovati.