ponedeljek, 15. januar 2024

[CZ-ČD] Danes se začenja triletni projekt za oživitev železniške postaje Masaryk

 Najstarejša železniška postaja v Pragi (in ena najbolj obremenjenih v prestolnici) je preobrazba - postala bo tudi brez ovir in dobila več peronov.



Danes se začenja dolgo pričakovana posodobitev praške železniške postaje Masaryk s slavnostno otvoritvijo, ki so jo organizirali predstavniki ministrstva za promet in železniške uprave.

Boljša dostopnost in več skladb

Cilj obnove je ustvariti ploščad nad tiri, izboljšati povezavo s postajo podzemne železnice v Firencu in povečati število tirov s sedem na devet. Projekt naj bi bil zaključen leta 2027 s skupnimi stroški v višini 3,4 milijarde CZK. Rekonstrukcijo bo izvedlo avstrijsko gradbeno podjetje Strabag.

Tekoče stopnice, stopnice in dvigala bodo omogočali dostop od tal do posameznih ploščadi, zgrajen pa bo tudi nov predprostor za čakajoče potnike. Poleg tega bodo obnovljeni tudi celotna proga, tehnologija, vlečne linije in napajalnik.

Na voljo bo tudi nov predprostor (ali čakalnica) za potnike. Vsi tiri, tehnologija, vlečne linije in napajalniki prav tako čakajo na obnovo, da bi povečali učinkovitost postaje, da bi zmanjšali verjetnost zamud.

Postaja ostane odprta

Kljub obnovi bo postaja še naprej obratovala in vlaki se bodo tam še naprej ustavljali, čeprav z delnimi omejitvami. Prenovljena postaja bo postala brez ovir in bo imela novo streho, ki povezuje Firence z ulico Hybernská in glavno železniško postajo.

Starejši od 150 let

Postaja Masaryk, najstarejša železniška postaja v Pragi, ima bogato zgodovino. Prvi vlak je tja prispel 20. avgusta 1845, kar je zaznamovalo začetek železniškega prometa v mestu. Pred tem je postaja služila kot terminal za kočije s konjsko vprego šele leta 1831.

Postajo je zasnoval Jan Perner z arhitektom Antonínom Jünglingom, zgradil pa jo je konzorcij Vojtěch Lanna in bratov Klein med letoma 1844 in 1845. Sprva je služil kot končna postaja za železnico od Olomuca in Dunaja do Prage.

Območje postaja tudi nekoliko prenovljeno - konec lanskega leta je razvojno podjetje Penta Real Estate slovesno razkrilo zlato fasado velikih stavb tik pred železniško postajo Masarik. Penta namerava vložiti dodatna sredstva v načrtovano ponovno strešno kritino železniške postaje Masaryk.

Pričakuje se, da bo obnova postaje prinesla številne pozitivne spremembe in nadgradnje, zaradi česar bo postajo naredila učinkovitejše in uporabniku prijaznejše prometno vozlišče.