sreda, 20. december 2023

[CZ-RGJ] Pesa z drugo večmilijardno pogodbo na Češkem

 Sredi decembra je Pesa podpisala pogodbo z zasebnim prevoznikom za dobavo do 60 električnih multimotorjev.



Pesa je 12. decembra z Regio Jest sklenila dve okvirni pogodbi, vsako za 30 vozil. V prvem razpisu bo proizvajalec iz Bydgoszcz-a dobavil skupno 18 enot v okviru obeh pogodb, vključno s 7 enotami s tremi avtomobili in 11 enotami s štirimi avtomobili v vrednosti 700 milijonov PLN. a Vlaki se bodo lahko premikali s hitrostjo 200 km/h. Namenjeni so na relaciji Praga–Brno. – Različice s 4 vagoni so dolge 102 m, vagoni pa 27 m, to so veliki vlaki, – poudarja Jan Bończyk, kontaktna oseba pri Pesi. 


Pesa se je zavezala, da bo decembra 2026 dobavila prva vozila za nadzorovano vožnjo. Gre za vozila najnovejše generacije, z monokok strukturo, izdelana iz lasersko varjene tankostenske jeklene pločevine. Ta tehnologija zagotavlja nizko težo vozila in s tem nizko porabo energije. 

Končno naj bi ti hitri vlaki povezovali tudi druga mesta na Češkem, Poljskem in Madžarskem. Vozila bodo sprva homologirana na Češkem (predvidoma do julija 2027), v drugem koraku pa bo Pesa zaprosila za homologacijo na Poljskem in Madžarskem. – Zato načrtujemo sodelovanje z Nemčijo in projektantskimi biroji pri homologaciji. To je potrebno, ker na Poljskem ni prostora za preverjanje vozila pri 200 km/h, - pojasnjuje Bończyk. 

Nova platforma bo imela velik prodajni potencial v višegrajskih državah, kjer se bo v prihodnjih letih odprl trg potniškega železniškega prometa. – Najpomembnejše smeri odprtega trga so Budimpešta, Krakov, Praga in Varšava, – pravi predstavnik Pesa. 


Poudarja, da so Čehi napredni pri elektrifikaciji novih prog, obnove tirov pa omogočajo vlakom vožnjo s hitrostjo 170-180 km/h. Češki trg je obetaven tudi v kategoriji vagonov. Privlačna niša za prevoznike so nočni prevozi v spalnih vlakih, ki bodo nadomestili lete na kratke razdalje. – Pesa se zanima za ta tržni segment. Ponudimo lahko vlake push-pull, kjer smo pridobili izkušnje pri načrtovanju tovrstnega vlaka za PKP Intercity. Čehi razmišljajo o povezavah s spalnimi vlaki, spodbuja jih EU, ki želi omejiti lete na kratke razdalje, vrednotenje ogljičnega odtisa bo obvezno in plačljivo - pokaže Bończyk. 

Operaterji, kot je avstrijski OBB in zasebni prevozniki, vidijo priložnost za povečanje prodaje storitev na nočnih vlakih, pravi Bończyk. 

Na Poljskem se bodo takšni vlaki najverjetneje pojavili na prelomu leta 2024 in 2025, na povezavah, ki so jih ustvarili nacionalni operaterji: PKP Intercity v sodelovanju s češkim Drachyjem.

Pogodba z Regio Jet je še ena velika tuja pogodba za Peso za električne motorne enote. Pesa je sklenila dve pogodbi z Romunsko agencijo za reformo železnic za dobavo medkrajevnih in regionalnih EMU za Romunske železnice. Vrednost te pogodbe dosega 4 milijarde PLN.