sobota, 23. december 2023

[AT-ELL] Vse večje zanimanje za lokomotive ELL

 V zadnjem času se povečuje zanimanje za najem lokomotiv Siemens Vectron pri European Locomotive Leasing na Češkem: število povpraševanj čeških operaterjev še naprej narašča, razloge za to pa v naslednjih odstavkih pojasnjuje Christian Kern, generalni direktor podjetja ELL Avstrija.



Lokomotive ELL so pripravljene na tehnološke zahteve prihodnjih let

Ena od zelo aktualnih zahtev za lokomotive, ki se uporabljajo na Češkem, je, da morajo biti opremljene z vgrajenim sistemom ETCS v skladu z najnovejšimi specifikacijami od 1. januarja 2025 na najpomembnejših koridorjih v Češki republiki. ELL je za to nalogo odlično pripravljen, kar olajša dejstvo, da njegovo floto, ki trenutno obsega približno 200 lokomotiv (in se še povečuje), sestavljajo izključno Vectroni iz Siemensa.

Christian Kern pojasnjuje prednosti te usmeritve na enojno platformo: „Vectron ni le sodobna in zanesljiva lokomotiva, ampak je zahvaljujoč prefinjeni modularni zasnovi ta vozila mogoče tudi učinkovito prilagoditi ali nadgraditi novim tehničnim zahtevam in jih je zato mogoče uporabljati zelo prilagodljivo v različnih evropskih državah. To pomeni, da lahko našim kupcem vedno ponudimo lokomotive najvišjega standarda. Zato lokomotive ELL že izpolnjujejo visoke zahteve za sisteme vodenja prometa na Češkem, ki bodo veljale od leta 2025.«

Vendar pa predelave in nadgradnje vozil zaradi novih tehničnih zahtev zahtevajo tudi visoke investicijske zahteve. In Christian Kern je kritičen: „Varnost je seveda na prvem mestu v tej industriji. Zato sem v osnovi naklonjen tehničnim inovacijam, ki povečujejo varnost in učinkovitost železniškega prometa. A težava je, da v Evropi nimamo standardiziranega načrta za uvedbo najnovejše generacije ATP, namreč ETCS.«

Kern vidi to kot grožnjo celotni industriji. Nacionalni predpisi otežujejo železniški promet in s tem tudi povečujejo stroške železniškega sektorja: „Danes imamo zaradi različnih nacionalnih in mednarodnih pobud priložnost preusmeriti tovorni promet s cest na železnice. Vendar moramo poskrbeti, da ne bomo preveč komplicirali, da bo železnica ostala konkurenčna cestnemu prometu.«

Potreba po prenovi lokomotiv na Češkem

Christian Kern vidi še en razlog za naraščajoče povpraševanje na Češkem v trenutni strukturi voznih sredstev: „Lokomotivski vozni park na Češkem in v preostali Evropi je zastarel. To potrebo po prenovi lahko pokrijemo z našimi lokomotivami. Investicija v obnovo lastne flote operaterja je ogromna. Ne nazadnje zaradi naraščajočih cen in stroškov financiranja je za železniške operaterje pogosto bolj strateško smiselno, da najamejo lokomotive kot pa jih kupijo.«

Večja prilagodljivost zahvaljujoč najetim lokomotivam

Stranke ELL tudi najemajo lokomotive za premostitev ozkih grl v svojih voznih parkih in pokrivanje obdobij konic. Po mnenju Christiana Kerna, nekdanjega izvršnega direktorja ÖBB, je to smiselno: „Lizing našim strankam omogoča, da ostanejo bolj prilagodljive pri njihovi osnovni dejavnosti, to je železniški promet. Povprečna pogodba s stranko traja tri do štiri leta. Po tem obdobju se bodisi podaljšajo pogodbe bodisi se lokomotive oddajajo drugim strankam.«

ELL jamči za razpoložljivost in brezhibno stanje svojih lokomotiv ves čas trajanja pogodbe. V ta namen ELL sodeluje s približno 35 partnerskimi servisnimi centri po vsej Evropi in ima tudi lastne visoko usposobljene serviserje. Christian Kern vidi to kot enega ključnih dejavnikov uspeha: „Zahvaljujoč naši gosti mreži delavnic lahko celotno vzdrževanje lokomotiv opravimo zelo hitro in učinkovito. In to lahko storimo od Češke do Nizozemske in od Nemčije do Italije. Posledica tega je več kot 95-odstotna razpoložljivost lokomotiv za naše stranke in posledično zadovoljni uporabniki za nas.«

ELL ima zdaj stranke v 16 evropskih državah, vključno z državnimi in zasebnimi češkimi podjetji, ki so stranke že vrsto let. In še nekaj jih bo verjetno dodanih v prihodnosti.

30. novembra 2023 sta ELL in Siemens Mobility podpisala okvirno pogodbo za dobavo do 200 dodatnih lokomotiv Vectron. Ti bodo na voljo v različnih različicah napetosti za potniško in tovorno delovanje in bodo vključevali različico z dvojnim načinom. Hkrati je bilo naročenih 60 strojev, ki bodo postopno dostavljeni od leta 2025 naprej. Do leta 2027 bo ELL imel v lasti 301 lokomotivo in upravljal največjo floto Vectronov, število pa se bo povečalo, če bo možnost potrjena.