Trenitalia je 9. avgusta 2023 podpisala okvirno pogodbo s konzorcijem, ki ga sestavljata Škoda Transportation in Titagarh Firema SpA (TFA) za dobavo do 370 vagonov za nočne vlake Intercity Notte, ki povezujejo sever in jug države; skupna vrednost pogodbe bi lahko dosegla do 732,5 milijona evrov.
Hkrati je bila podpisana prva podizvajalska pogodba v vrednosti 138,59 milijona evrov za 70 vagonov – od tega bo 22 vagonov DeLuxe, 44 Comfort in 4 Economy. Avtomobili naj bi bili v uporabi od junija 2026.
Prvotno je bil razpis za zadevne avtomobile objavljen 3. junija 2022, končal pa se je 3. marca 2023 brez rezultatov. V nadaljevanju je bil razpis ponovno odprt in nanj se je prijavil le en udeleženec, zgoraj omenjeni češko-italijanski konzorcij, nakar je bila odločitev o rezultatu objavljena 23. junija 2023.
PNRR ali Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza (Načrt nacionalnega okrevanja in odpornosti) sofinancira projekt. Skupna vrednost naročila je bila prvotno ocenjena na 732.550.000 EUR, končna vrednost okvirne pogodbe pa je natanko 732.544.026,40 EUR. To vključuje znesek za vzdrževanje avtomobilov, ki je opcija in ima dve različici:
- izvajanje popolnega vzdrževanja na stopnji I in II za 10 let za ocenjeni znesek 222 milijonov EUR, ki se lahko podaljša za nadaljnjih 10 let. za skupno trajanje 20 let; ocenjena vrednost možnega podaljšanja za nadaljnjih 10 let je enaka,
- zagotavljanje celovitih logističnih storitev na I. in II. nivoju za 10 let v ocenjeni vrednosti 133,2 mio EUR, ki se lahko podaljša za nadaljnjih 10 let za skupno 20 let; ocenjena vrednost morebitnega podaljšanja za nadaljnjih 10 let je enaka.
Ta možnost vzdrževanja še ni potrjena. Druga možnost je podaljšanje veljavnosti okvirne pogodbe za do 24 dodatnih mesecev.
Novi vagoni so namenjeni nočnim prevozom na/iz Sicilije, natančneje na relaciji Milano – Palermo/Syracuse. Prenova voznega parka vlakov Intercity Notte, ki jih Trenitallia izvaja po pogodbi z državo, je povezana z naraščajočo priljubljenostjo nočnih vlakov, ki se v zadnjih letih odvijajo po vsej Evropi z namenom prehoda na okolju prijaznejši prevoz. . Opisana naložba, natančneje prva podizvajalska pogodba za nočne avtomobile, je del večje vsote približno 200 milijonov EUR, ki jo bo Trenitalia porabila za nakup nočnih vagonov in sedmih hibridnih vlakov za storitve Intercity Taranto – Reggio Calabria.
Avtomobili DeLuxe („Vagone Letto Deluxe“) bodo opremljeni z udobnimi prostornimi predali, od katerih bo šest enoposteljnih in dva dvojna. Vsaka bo imela svoj WC in tuš, zahvaljujoč rešitvi klimatske naprave pa bo možno temperaturo v vsakem predelu individualno prilagajati. Ti avtomobili s kapaciteto 10 potnikov bodo vključevali tudi majhno kuhinjo z električnimi napravami.
Vagoni Comfort („Cuccette Comfort“) bodo ponujali sedem kupejev, opremljenih s štirimi ležišči in lastnim umivalnikom, skupaj 28 potnikov. Možno bo tudi individualno prilagajanje moči HVAC v vsakem predelku. Poleg tega bo v avtomobilih tudi večji prostor za gibalno ovirane osebe in njihove spremljevalce. Zanje bodo na voljo ploščadi za vkrcanje in stranišče, dostopno invalidom na vozičku.
Ekonomska vozila („Posto a sedere Basic“) bodo odprta vozila z razporeditvijo sedežev 2 + 1, z velikimi vzglavniki in individualno osvetlitvijo, s pregradami med dvosedežnimi enotami za večjo zasebnost. V avtocentru bo urejen širok hodnik, ob vhodih pa bodo regali za prtljago in odlagalni prostori. V vsakem predprostoru bo eno stranišče. Vsi avtomobili bodo opremljeni z najsodobnejšimi infozabavnimi in avdio/video sistemi za zabavo.
Končna montaža vagonov bo potekala v Titagarh Firema v Caserti (severno predmestje Neaplja), Škoda Transportation bo uporabila svoje izkušnje pri izdelavi spalnih vagonov na Finskem v tovarni Transtech, pa tudi znanje in izkušnje Molinari Rail Austria , pridobljeno letos, kar zajema tudi novo naročilo ÖBB za posodobitev šestih nočnih letal.
To je še en uspeh za Škodo na italijanskem trgu, kjer je oktobra 2022 odprla pisarno v Firencah in julija letos pridobila naročilo za 10 tramvajev ForCity Classic za TEB Bergamo. Škoda sodeluje tudi s podjetjem Tesmec Rail, za katerega diagnostična vozila dobavlja vlečno opremo. Poleg tega Škoda upa, da bo sodelovanje s TFA v prihodnje potekalo še naprej.
Ime Titagarh Firema pripada nekdanjemu podjetju Firema Trasporti od julija 2015, ko je vanj vstopilo indijsko podjetje Titagarh - takrat je pridobilo 90-odstotni delež, junija 2017 pa še preostalih 10 odstotkov. Septembra 2022 je po drugi strani v TFA vstopila Invitalia, nacionalna agencija za vhodne naložbe in gospodarski razvoj v lasti italijanskega ministrstva za gospodarstvo. Invitalia, katere ena izmed nalog je spodbujanje tujih naložb v Italiji, je pridobila 30,30-odstotni delež v TFA. Tako ima Titagarh Firema zdaj finančno stabilnost, ki je prej ni imela (podobno kot Ansaldobreda, preden jo je leta 2015 kupil Hitachi).
Za razliko od ÖBB-jevih Viaggio Comfort nightjet rake, novi vagoni Trenitalia ne bodo tvorili nevlečnih vlakov (NMU), kar je predvsem posledica dejstva, da morajo biti vlaki, ki vozijo na Sicilijo, odklopljeni/priklopljeni za trajektne storitve med Villa san Giovanni in Messina. Vendar pa ločeni vagoni seveda pomenijo tudi večjo operativnost pri oblikovanju grabelj, ki odražajo trenutno transportno povpraševanje in so še posebej pomembni na Siciliji, kjer so storitve v Messini razdeljene med smeri Palerma in Sirakuze.