10. avgusta 2023 je Siemens Mobility prejel naročilo v vrednosti 300 milijonov EUR za dobavo 28 enot Mireo EMU s tremi vagoni za pilotni projekt DKS (Digitaler Knoten Stuttgart, Digital Node Stuttgart) družbe DSD (Digitale Schiene Deutschland, Digital Rail Germany). Vlaki bodo imeli celotno opremo DSD, vključno z najnovejšo ETCS OBU in GoA 2 ATO. Mireo bo lahko deloval na strmih progah in bo odobren za delovanje v Avstriji. Okvirni sporazum, podpisan s SFBW (Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg, Državni inštitut za tirna vozila Baden-Württemberg), vključuje desetletno vzdrževalno pogodbo z možnostjo podaljšanja za nadaljnjih 20 let.
Vlaki z 218 sedeži bodo dobavljeni med novembrom 2025 in aprilom 2026. To je prvo naročilo za Siemens Mobility, ki zahteva implementacijo celotne opreme DSD za vlake. Siemens Mobility bo vlake opremil tudi s sistemom za spremljanje integritete vlaka (TIMS) in s prihodnjim železniškim mobilnim komunikacijskim sistemom (FRMCS) prvič v Nemčiji.
Vodja državnega ministrstva za promet Berthold Friess je dejal: »Baden-Württemberg je še naprej pionir na področju digitalizacije železnic. V naslednjih desetih letih bo 28 naročenih Mireov služilo predvsem zagotavljanju čim bolj priročnega in udobnega potniškega prometa v državi, medtem ko bo obstoječa flota naknadno opremljena s tehnologijo DSD. Siemens Mobility je zdaj drugi industrijski partner za integracijo celotne opreme DSD v naše vlake (opomba urednika: prvi je bil Alstom). To bo znatno pospešilo razvoj popolnoma digitaliziranega železniškega sistema v Nemčiji.«
Zahteve za nadomestni vlak
Med izvajanjem nacionalne uvedbe »Digital Rail Germany«, vključno s pilotnim projektom Digital Node Stuttgart, je treba obstoječe vlake, ki jih je kupil SFBW in jih dal v najem različnim operaterjem, naknadno opremiti z opremo DSD. Med temi posodobitvami vlaki, zakupljeni operaterjem, niso na voljo za uporabo. Potreba po njihovi zamenjavi je določena za obdobje najmanj desetih let in morajo zagotavljati najvišjo stopnjo fleksibilnosti zaradi negotovosti pri širitvi infrastrukture in izvajanju retrofitov DSD.
Cilj je, da bi lahko zamenjali vlake in zagotovili zamenjavo operaterjem, medtem ko se njihovi vlaki naknadno opremljajo. Mireos se lahko po potrebi uporablja tudi kot rezervni vozni park. Sprva bodo delovali v metropolitanski regiji Stuttgart kot del pilotnega projekta DKS, nato pa se bodo uporabljali po vsej deželi Baden-Württemberg in sosednjih državah. Načrtuje se, da bo Mireos odobren za delovanje v Avstriji in za mejne poti v Švico, na primer do glavne postaje v Baslu.
Desetletna vzdrževalna pogodba
Okvirni sporazum vključuje tudi celovito desetletno vzdrževalno pogodbo z možnostjo podaljšanja za nadaljnjih 20 let. Zagotovljene bodo tudi digitalne storitve, ki temeljijo na paketu aplikacij Railigent X podjetja Siemens Mobility.