Zamude in zastareli vlaki ÖBB so vse pogostejši razlogi za kritike. Spremembe zahtevata tudi prometna deželna sveta Štajerske in Gornje Avstrije. Ministrstvo za promet in ÖBB zdaj obljubljata izboljšanje.
Ure zamud, zamujeni povezovalni vlaki, manjkajoče klimatske naprave, polomljena vrata in sanitarije naj bi kmalu postale preteklost. Ministrica za promet Leonore Gewessler iz Zelenih je napovedala nakup novih vlakov za proge Gradec – Innsbruck, Salzburg in Linz.
Nemški ICE kmalu v Selzthalu
Poleg tega bo Štajerska povezana s hitrim omrežjem ICE Deutsche Bahna preko proge München – Bischofshofen – Selzthal in Gradec. DB nadomešča stare garniture, ki že vozijo na tej čezmejni povezavi, s svojim vodilnim vlakom, pojasnjuje Gewessler: »Od leta 2024 bodo na teh progah vozili samo vlaki ICE najnovejše generacije Deutsche Bahna. In od leta 2026 bo ÖBB na cesti tudi s popolnoma novim materialom za vlake.”
Proga Ennstal bo delno razširjena
Tudi če bo ICE ponudil več udobja, ni hitrejši od starih vlakov na skoraj neprekinjeni enotirni progi Ennstal med Bischofshofnom in Selzthalom. Minister za promet se sklicuje na celoletni naložbeni program, ki vsaj povečuje zmogljivost proge: »Na tej progi imamo velike naložbe v okvirnem programu ÖBB. Da se lahko širi tudi selektivno, torej tam, kjer je treba, na dva načina.”
Več udobja na postajah in vlakih
Dokler novi vagoni ne zapeljejo po novih tirih, tiskovni predstavnik ÖBB Bernhard Rieder obljublja večjo zanesljivost in udobje z intenzivnejšim vzdrževanjem starih vlakov: »Po eni strani bo večji poudarek na vzdrževanju vozil. Imamo tudi načrte za več čiščenj.«
Poostriti je treba tudi usklajevanje povezovalnih vlakov in obveščanja potnikov, na primer na pomembnem železniškem križišču Leoben, da stranke v železniškem prometu v prihodnje ne bodo več tako pogosto zaostajale na peronu.