Število potnikov španskih hitrih železnic se je lani povečalo za 76 %. Hitri vlaki so prepeljali 23,7 milijona ljudi, poroča RailMarket.com. Na to povečanje je močno vplival vstop novih prevoznikov na trg, ki konkurirajo državnemu Renfeju.RailMarket . com _ Na to povečanje je močno vplival vstop novih prevoznikov na trg, ki konkurirajo državnemu Renfeju.
Pri HSR vožnjah na srednje razdalje (8,5 milijona) je bilo povečanje še večje – doseglo je kar 90 %. Prevoza v tem segmentu trga je bilo le za 3,5 % manj kot v rekordnem letu 2019. Voženj na dolge razdalje (9,5 milijona) je bilo za 45 % več.
Železnica zmaga, letalstvo izgubi
Hitro naraščanje števila potnikov so raziskali strokovnjaki španske nacionalne komisije za trg in konkurenco (CNMC). Po njihovem mnenju je bilo tako hitro okrevanje po pandemiji COVID-19 možno tako zaradi javne pomoči železniškemu sektorju v času lockdowna kot zaradi liberalizacije trga. Novembra lani je na progi Madrid-Barcelona začel delovati tretji prevoznik Iryo , ki sta ga prej opravljala državni Renfe in francoski Ouigo . Kot poudarjajo v študiji, vstop novih igralcev na trg ni povzročil upada števila vlakov na vlakih Renfe.
Nekateri potniki so opustili letalski prevoz v korist železnice. Samo leta 2021 (tj. po tem, ko je konkurenca vstopila na stezo) je odstotek ljudi, ki letijo med Madridom in Barcelono, padel z več kot 35 % na 24,2 %. V naslednjem letu se je delež železnice v prometni mešanici v tem razmerju ponovno povečal: z vlakom se je potovalo 78,3 % oseb. To pomeni velike ekološke koristi (vlak izpusti veliko manj ogljikovega dioksida na potnika kot letalo).
Raste tudi konvencionalna železnica
Oba zasebna prevoznika za visoke hitrosti širita svojo špansko mrežo. Ouigo namerava do naslednjega leta vzpostaviti povezave z mesti, kot so Malaga, Cordoba, Sevilla in Costa del Sol. Dve izmed prvih omenjenih mest že oskrbuje Iryo. Vlaki Ouigo vozijo tudi do Valencie in Alicanteja. Renfe namerava s 1. septembrom začeti dnevno linijo med Barcelono in Lyonom. Vstop na španski trg načrtujejo tudi Italijanske železnice (FS), ki so decembra 2022 razkrile načrte za povezave Pariz-Madrid z možnimi razširitvami v Amsterdam in Bruselj v prihodnosti.
Promet hitro raste tudi v španskem konvencionalnem omrežju. Skupno število potnikov v železniškem prometu se je povečalo za 36 % (s 324 milijonov leta 2021 na 440 milijonov leta 2022). Kar 85 % teh potovanj je potekalo v aglomeracijskem prometu, v Španiji imenovanem Cercanías. Vlaki v tej kategoriji so bili za 31 % bolj priljubljeni kot leto prej. Predstavniki CNMC vidijo enega glavnih razlogov za brezplačne vozovnice za več voženj , ki so jih začeli ponujati v drugi polovici lanskega leta.