sreda, 2. avgust 2023

[GER-DB] München dobi najsodobnejše vlake S-Bahn v Nemčiji

 

90 novih vozil v formatu XXL • Prvič so vsa vozila popolnoma integrirana in postavljajo nove standarde z dolžino več kot 200 metrov • Svobodna dežela Bavarska jamči za financiranje



Potniki münchenske S-Bahn bodo kmalu potovali z najsodobnejšimi vlaki S-Bahn v Nemčiji: Siemens Mobility bo dobavil 90 novih vrhunskih vlakov S-Bahn za več kot dve milijardi evrov. To je rezultat vseevropskega razpisa. Obstaja možnost za več vozil. Za financiranje jamči Svobodna dežela Bavarska prek leasing modela.

Novi vlaki S-Bahn v Münchnu ponujajo več prostora, boljše udobje in številne inovacije. Prvi vlaki naj bi začeli potovati s potniki konec leta 2028. Prvič v Nemčiji bodo v uporabi popolnoma integrirana vozila S-Bahn z dolžino več kot 200 metrov. Ponujajo prostora za 1841 potnikov. Free State in S-Bahn se tako pripravljata na rast števila potnikov v prihodnjih desetletjih in na revolucijo mobilnosti. Vlaki porabijo posebej malo energije, zahtevajo malo vzdrževanja in prejemajo posodobitve programske opreme na spletu prek oblaka.

Evelyn Palla, članica uprave za regionalni promet pri Deutsche Bahn AG : »Dolžina S-Bahna (200 metrov) pomeni: večjo zmogljivost, več točnosti in več udobja za naše potnike. Najsodobnejši nemški vlaki S-Bahn so pomemben sestavni del preobrata mobilnosti v regiji München. Vsak od novih vlakov XXL nadomesti 1500 avtomobilov v prometni konici. To je lokalni prevoz prihodnosti.”

Bavarski minister za promet Christian Bernreiter : "To je velik korak za še bolj podnebju prijazno mobilnost v največjem metropolitanskem območju Bavarske. Napovedujemo novo dobo in poskrbimo, da bo münchenski S-Bahn prišel v prihodnost. Kot odgovorna oseba za regionalni železniški promet lahko rečem, da je ta naložba vredna svoje cene. Kajti nič manj kot dve tretjini vseh potnikov v lokalnem prometu na Bavarskem imata od tega koristi in skoraj ves lokalni prevoz na območju Münchna je odvisen od delujočega in privlačnega S-Bahna.«        

Michael Peter, izvršni direktor Siemens Mobility: »Siemens Mobility je zelo ponosen, da lahko v München dostavi najbolj inovativen S-Bahn v Nemčiji. Z doslej edinstvenimi digitalnimi funkcijami, največjim udobjem potnikov, zaščito okolja in varnostjo delovanja bo ta S-Bahn postavil nove standarde za revolucijo mobilnosti v Nemčiji. V prihodnosti bodo potniki iz Münchna in okolice potovali z udobnimi vlaki, ki so zelo zanesljivi in ​​pripravljeni na prihodnost, zahvaljujoč najsodobnejši Siemensovi železniški tehnologiji.”

V novih vozilih se LED osvetlitev spreminja glede na čas dneva. Klasični 3- in 4-sedežni sedeži nudijo več prostora za noge kot v trenutnih vlakih. Na voljo so tudi prostori za skupine in prilagodljivi zložljivi sedeži. Brezplačni WiFi, prozorna okna za mobilne telefone, USB in običajne vtičnice ter odlagalni prostori zagotavljajo udobje potnikov. Bistveno zmogljivejša klimatska naprava, ki deluje z okolju prijaznimi hladilnimi sredstvi, zagotavlja prijetne temperature do 45 stopinj Celzija.

Popolnoma novi so podatki za potnike: znotraj in zunaj sta zaslona nad vrati, na stropu in na prehodih med vagoni. Zagotavljajo informacije o poteku potovanja, postajah in zasedenosti posameznega vlaka. Pred izstopom zasloni pokažejo, kje so na naslednji ploščadi stopnice ali dvigala. Na zunanji strani vlaka svetijo LED trakovi v ustrezni barvi črte.

Široka vrata in prostorni vstopni prostori zagotavljajo hitro vkrcanje in izstopanje ter najboljšo možno razporeditev potnikov v vlaku. Zložljivi sedeži se lahko samodejno zaklenejo glede na zasedenost, kar ustvari dodaten prostor. Pet od 13 avtomobilov sestavljajo veliki večnamenski prostori s tremi vrati in dovolj prostora za shranjevanje koles, otroških vozičkov, prtljage ali sprehajalcev. Na obeh koncih vlaka je prostor za invalidske vozičke. Potniki s slušnimi aparati se lahko na informacijski sistem povežejo prek Bluetootha in tako bolje razumejo obvestila na vlaku.

Novi vlaki so bolj inovativni, bolj digitalni in bolj omrežni kot kdaj koli prej: Eden od poudarkov je na minimalnih stroških življenjskega cikla z največjo energetsko učinkovitostjo, minimalnimi stroški vzdrževanja in optimizirano operativno podporo. Vlaki S-Bahn imajo veliko število redundantnih komponent in so opremljeni s sistemom Railigent X, ki zagotavlja maksimalno razpoložljivost vlaka. Railigent X je del odprte, digitalne poslovne platforme Siemens Xcelerator, ki strankam omogoča enostavnejšo, hitrejšo in bolj razširljivo digitalno transformacijo. Poleg tega posodobitev programske opreme ni več treba nameščati ročno v tovarni, kar je zamudno, ampak dosežejo vlake prek varne spletne povezave kot del vzdrževanja.

Siemens Mobility opremlja vsa vozila z evropskim sistemom za nadzor vlakov ETCS družbe Siemens Mobility and Automatic Train Operation (ATO) ter sistemom za spremljanje integritete vlaka (TIMS). ETCS vozil združuje najnovejšo, zanesljivo tehnologijo, nižje stroške vzdrževanja s standardizacijo in prinaša interoperabilnost v münchensko železniško omrežje, ki ga namerava DB od leta 2030 digitalizirati in opremiti z opremo proge ETCS. Zahvaljujoč integraciji ATO prek ETCS so novi vlaki S-Bahn primerni za železniški promet prihodnosti.