Regije Kalmar, Jönköping, Blekinge in Kronoberg so se odločile, da bodo skupaj pridobile nove vlake, ki bodo nadomestili obstoječo floto, ki se bliža koncu svojega življenja. Cilj je hkrati prispevati k ustvarjanju privlačnega in konkurenčnega javnega prevoza v regijah in med njimi.
V ta namen je AB Transitio iz Stockholma 13. aprila 2021 CAF oddal naročilo za 28 kompletov Civity, za katere je bil uporabljen okvirni sporazum, podpisan leta 2014. Vrednost naročila je približno 3 milijarde SEK (približno 290 milijonov EUR), za ta znesek pa jamčijo regije. Za financiranje vlakov skrbi družba Transitio, ki si jih bo tudi lastila in jih dajala v zakup zadevnim regijam, vlake pa bo zagotavljala ustreznemu operaterju.
Natančneje, to bodo enote različice Civity Nordic, zasnovane za delovanje pri temperaturah med -40 in +40 ° C. Dvajset od njih bo EMU s štirimi avtomobili dolžine približno 76 m s 15 kV, osem pa EDMU z dolžino približno 67 m. Slednji bo sestavljen iz treh avtomobilov in Power modula. Dizelski motorji bodo uporabljali biodizelsko gorivo, kar je v skladu s programom regij, ki so za obdobje 2020 - 2025 pripravile načrt za opustitev ogljikovodikovih goriv, kot ga določajo standardi EN.
Konstrukcija vlakov bo modularna, zato bosta obe vrsti v največji možni meri tehnično enaki. Največja hitrost EMU bo 200 km / h, EDMU bo 200 km / h v električnem načinu in samo 140 km / h v dizelskem načinu. Vlaki bodo opremljeni z vgrajenim sistemom ETCS in modulom STM za ATC, švedsko nacionalno ATP. Med delovanjem lahko v več enotah, EMU ali EDMU delujejo do tri enote ali obe različici skupaj.
Zasnova vlakov bo povezana s kraji, kjer bodo obratovali. Zunanji rdeči videz je podoben brusnicam, kar bo poudarjeno s spremenljivim okenskim trakom, kjer se barve spremenijo iz bele v rdečo v skoraj črno, kot lahko brusnice. S tem je povezan napis Krösatågen nad okni, saj „Krösa“ pomeni brusnico, „tåg“ pa vlak.
EMU bodo imeli okoli 190 fiksnih sedežev, EDMU pa okoli 140. Poleg tega bodo na voljo tudi prekucni sedeži. Zahteve za nove vlake so se osredotočale na oblikovanje tako estetsko kot funkcionalno, namesto da bi povečale število sedežev. Notranja oprema bo povezana s kraji, ki jih bodo oskrbovali novi vlaki, kot je Vimmerby, priljubljena turistična destinacija na Švedskem, kjer je priljubljena turistična destinacija na Švedskem: tematski park Astrid Lindgrens Värld (Svet Astrid Lindgren), dom ikonične Pipi dolge nogavice.
Notranjost novih vlakov bo zato nastavljena tako za poslovne potnike kot za dnevne voznike s časom potovanja več kot dve uri in za turiste. Temu bodo ustrezali nastavljivi sedeži z delovnimi mizami, električnimi vtičnicami, brezžičnim internetom itd. Na voljo bodo tudi večnamenski prostori s prekucnimi sedeži ter prostor za večjo prtljago in kolesa. Seveda bodo na voljo sedeži za potnike na invalidskih vozičkih in eno od dveh stranišč, prilagojenih invalidom.
Dobave podjetja Civity Nordics naj bi se začele konec leta 2023. Pogodba z nekaterimi službami, kot je usposabljanje osebja, vključuje tudi možnosti za do 26 enot, od tega 19 EMU in 7 EDMU. Vzdrževanje bo zagotovljeno na podlagi ločene pogodbe, ponudnik pa bo v prihodnosti razpisal ustrezni operater. Predvidevamo lahko, da se bo CAF udeležil zadnjega razpisa, saj je leta 2019 prevzel EuroMaint, ki je osredotočen na vzdrževanje vlakov na Švedskem.
Novi vlaki „brusnice“ bodo vozili predvsem po omrežjih Krösatågen in Kustpilen (rdeče črte v priloženem diagramu), pri slednjem pa poteka projekt elektrifikacije, kar je bil razlog za nakup EDMU-jev. „Kust“ pomeni „obala“ (Baltskega morja), „pilen“ pa puščica. Pričakuje se, da bo elektrifikacija končana med letoma 2028 in 2030. Vendar pa to ne pomeni nujno, da bodo dizelski motorji demontirani iz novih EDMU-jev, saj na območju obstajajo druge proge, kjer elektrifikacija ni predvidena.
Na relaciji Tranås - Nässjö - Alvesta - Hässleholm bodo novi vlaki uporabljali sistem ETCS, saj načrtuje, da bo Trafikverket tukaj začel obratovati ta ATP v letih 2026 do 2028. Namestitev ob progi ETCS se je že začela na postaji Nässjö.
Treba je opozoriti, da so ti Civity Nordics drugi novi vlaki za Transitio, potem ko je decembra 2020 potrdil možnost za KISS EMU iz okvirne pogodbe iz aprila 2016 in od podjetja Stadler za Tåg i Bergslagen naročil štirikolesne garniture razreda 6 + 1 razreda ER1 .
Flytoget
V sporočilu za javnost CAF o zgoraj omenjeni pogodbi Transitio je v referencah Skandinavije navedena dobava vlakov podzemne železnice za Helsinke, tramvajev za Stockholm, Lund in Oslo ter EMU-jev Oaris za Flytoget. Slednji so vlaki s štirimi vagoni razreda 78, ki naj bi v času sklenitve pogodbe marca 2015 začeli s preizkusi leta 2016, dobave pa zaključili v letu 2018.
Zaradi zamud pa je bil urnik prilagojen in celotna serija osmih naj bi bila dana v uporabo potnikom decembra 2019. Tudi ta načrt ni bil izpolnjen, dokončna odobritev razreda 78 pa naj bi bila dosežena leta 2020 , s postopnim začetkom obratovanja nekje v začetku leta 2021. Tako proizvajalca kot operaterja smo vprašali o trenutnem stanju projekta, vendar nismo prejeli nobenega odgovora.