8. marca 2021 je po ratifikaciji na zasedanju upravnega sveta Renfe operater napovedal, da bo naročil 211 visoko zmogljivih EMU-jev za Cercanías, primestne železniške sisteme glavnih španskih metropolitanskih območij.
Renfe je svojo odločitev sprejel konec leta 2020. 11. decembra je bilo objavljeno, da sta bila najprimernejša ponudnika za pogodbo, ki je bila tedaj ocenjena na 2,73 milijarde EUR za 211 vlakov, dogovor o vključitvi rezervnih delov in 15 let vzdrževanja, Alstom in Stadler . Oba španska proizvajalca, CAF in Talgo, v tej zadnji fazi igre, ki se je začela marca 2019, ko je Renfe povabil ponudbe za vlake, nista več v teku.
Potem pa je sledil 45-dnevni premor, medtem ko je Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuales (TACRC, Centralno upravno sodišče za pogodbene pritožbe) razpravljalo o situaciji, nato pa je bilo predvideno, da bo končna razglasitev končana konec februarja.
5. marca 2021 je prišlo to obvestilo, ki se je zdelo dokončno. Renfe prvič po 13 letih naroča floto novih vlakov Cercanías tirne širine 1.668 mm - zadnje naročilo je bilo namenjeno EMU razreda 46x Civia, ki ga je izdelal CAF (zadnja številka razreda označuje število avtomobilov v formaciji, med dva in pet).
Novo pogodbo bosta delila Alstom in Stadler. Francoski proizvajalec naj bi zgradil 152 EMU-jev tipa X'trapolis Coradia, medtem ko naj bi Stadler izdelal 59 EMU-jev, ki bi združevali enonadstropne avtomobile FLIRT (vmesne in končne) in dvonadstropne vmesne avtomobile KISS.
Zdaj je navedeno, da je pogodba vredna 2,445 milijarde EUR, čeprav vključuje rezervne dele in vzdrževanje, ki so jih prevzeli proizvajalci v 51/49% konzorciju z Renfe Fabricación y Mantenimiento, zviša se za 2,27 milijarde EUR, na skupno 4,715 milijarde EUR . Obdobja vzdrževanja so za Alstom 15 let in za Stadler 34 let.
Od 211 vlakov jih bo 176 dolgih 100 m z zmogljivostjo 900 potnikov, 20% več v primerjavi s sedanjimi vlaki Civia, preostalih 35 novih enot pa 200 m. V obeh primerih bo mogoče njihovo dolžino povečati z vstavitvijo dodatnih vmesnih avtomobilov. Vseh 152 vlakov, ki jih bo Alstom zgradil na svojih delih Santa Perpètua, bo dolgih 100 m in bodo ocenjeni na 1,474 milijarde EUR.
Zasnova slednjih vlakov je rezultat dveletnega intenzivnega dela skupine s sto sto strokovnjaki iz številnih Alstomovih področij strokovnega znanja in delov sveta. Ekipo so vodili in usklajevali strokovnjaki za inženiring in industrializacijo iz Alstomove lokacije Santa Perpètua blizu Barcelone in madridskih centrov odličnosti.
Stadler bo zgradil preostalih 24 100 m dolgih enot in vseh 35 od 200 m dolgih na obratih València, njegov del pogodbe pa je vreden 998 milijonov EUR. Novi EMIR-ji FLIRT / KISS iberskega profila bodo obratovali z nadzemnim vodom 3 kV DC in dosegli največjo hitrost 140 km / h. 100 m dolge garniture je mogoče razširiti na 120 m, medtem ko se dolžina vlakov, dolgih 200 m, lahko giblje med 160 in 240 m. To je prvič, da Renfe naroči vlake pri Stadlerju.
Poleg tega je to okvirna pogodba z možnostjo. Slednji je namenjen še 120 vlakom, dolgim 96 100 m in dolgim 24 200 m, skupaj z vzdrževanjem v istem obdobju kot za tiste, ki so že naročeni. Za Alstom je možnost ocenjena na 872 milijonov EUR in 76 vlakov, za Stadler pa 832 milijonov EUR in 44 vlakov. Če se upošteva, bo skupna vrednost pogodbe za vlake (brez vzdrževanja) narasla na 4,15 milijarde EUR.
Vsi vlaki bodo skladni z zaščitnimi mehanizmi za zaščito vozil, na voljo bo WiFi in večnamenski ari za invalidske vozičke, otroške vozičke in kolesa. Večina novih vlakov bo dodeljenih omrežjem Madrid in Barcelona Cercanías, ki bodo nadomestili električne zaloge, zgrajene konec sedemdesetih, osemdesetih in zgodnjih do sredine devetdesetih let. Pogodba še čaka na podpis, prvi vlaki naj bi začeli obratovati leta 2024.