ponedeljek, 5. april 2021

[SLO-SŽ] Pogodbena vrednost del znaša 101 milijon evrov

 Izvajalec je bil uveden v delo septembra 2020. Pogodbena vrednost del, ki bodo predvidoma zaključena v letu 2023, znaša 101 milijon evrov. Skladno s pogodbo je predvidena tudi izvedba 10,65 kilometrov protihrupnih ograj ob Šentiljski cesti v Mariboru, ob južnem portalu predora Pekel in na viaduktu Pesnica.



Ureditev križanj cest z železnico
Izvajalec je bil uveden v delo meseca maja 2020. Ureditev železniških prehodov je razdeljena na šest sklopov, ki predstavljajo funkcionalno zaključene celote:

  • ukinitev nivojskega prehoda v Pesnici ter izvedba povezovalne ceste na obstoječ podvoz ter izgradnja podhoda
  • ukinitev 3 nivojskih prehodov (Ranca 1, Ranca 2, Ranca 3) ter izvedba križanja regionalne ceste z nadvozom ter izgradnja povezovalnih cest,
  • zavarovanje nezavarovanega obstoječega nivojskega prehoda Ranca 4,
  • ukinitev dveh nivojskih prehodov (Štrihovec 1, Štrihovec 2) ter izvedba križanja lokalne ceste z nadvozom ter izgradnja povezovalnih cest,
  • ureditev obstoječega zavarovanega prehoda Štrihovec 4,
  • ukinitev nivojskega prehoda Šentilj 1 ter gradnje povezovalne ceste do obstoječega zavarovanega nivojskega prehoda Šentilj 2.
Trenutno sta v teku gradnja nadvoza čez regionalno cesto in gradnja povezovalnih cest, ki bodo nadomestili trenutne nivojske prehode Ranca 1, Ranca 2, Ranca 3 ter gradnja nadvoza v Štrihovcu, kjer bosta po koncu del ukinjena nivojska prehoda Štrihovec 1 in Štrihovec 2.

Pogodbena vrednost del znaša 18,87 milijona evrov, ureditve križanj cest z železnico bodo zaključene predvidoma v začetku leta 2022.
Ocenjena vrednost celotnega projekta nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj–d. m. znaša 286,6 milijona evrov, dodeljenih je bilo tudi 101 milijon evrov evropskih sredstev iz kohezijskega sklada.

Tehnološka investicija, ki bo omogočala izgradnjo zahtevnega železniškega predora Pekel

Kolektor Gradbeništvo je z investicijo v vrednosti prek 2 milijona evrov dobil nov komplet strojev za tunelogradnjo, dela z njimi pa že potekajo na projektu izgradnje železniškega predora Pekel, na progi od Počehove do Pesnice. Z novimi stroji bo Kolektor Gradbeništvo zagotovil izgradnjo 1530 metrov dolgega predora, ki je prvi tovrstni projekt po več kot desetletju, ki ga bo izvedla slovenska gradbena operativa. Predor Pekel, ki je del obsežnejšega projekta, je ocenjen na 100 milijonov evrov in bo predvidoma zaključen v prvi polovici leta 2023. Doprinesel bo k povečani stopnji varnosti, zmanjšanju hrupa, skrajšal čas potovanja ter moderniziral progo v skladu z evropskimi standardi.

Komplet novih strojev (gre za bager, stroj za vrtanje Boomer (vrtanje vrtin za miniranje, vgradnjo geomehanskih sider in drugih podpornih ukrepov) in robot za brizganje betona) bo Kolektor Gradbeništvu omogočil izgradnjo železniškega predora Pekel, kar je po 15 letih prvi tovrsten projekt, ki ga bo izvedla slovenska gradbena operativa. S to investicijo Kolektor Gradbeništvo dodatno krepi svojo prepoznavnost kot kompetentni partner pri največjih gradbenih projektih v regiji.
Kristjan Mugerli, direktor Kolektor CPG, ki deluje v sklopu Kolektor Gradbeništva, ob tem izpostavlja: »Do sedaj so v Sloveniji vrtanje tunelov opravljala le tuja podjetja, ki so za to poleg referenc imela vso potrebno opremo. V prihodnjem obdobju bomo na domačem trgu gradili kar nekaj tunelov, zato je začetek investiranja v opremo in tehnologijo za tunelogradnjo logičen korak. V Kolektor Gradbeništvu letno v gradbeno opremo vložimo 5 milijonov evrov in smo trenutno eno izmed najbolje tehnološko opremljenih podjetij v Sloveniji«.

Kolektor Gradbeništvo bo zvrtal 1530 metrov dolg železniški predor

Gradnja predora Pekel, ki je del obsežnejšega projekta, vključuje še gradnjo viadukta Pesnica v dolžini 896 metra, gradnjo podvoza Pesnica, gradnjo opornih in podpornih konstrukcij, ureditev tirov in tirnih naprav ter električnega voznega omrežja in ureditev cest s prometno opremo ter izgradnjo aktivne protihrupne ograje, bo zaključena v prvi polovici leta 2023. Kolektor Gradbeništvo, ki v celotnem projektu nastopa kot član konzorcija slovenskih podjetij, bo zvrtal 1530 metrov dolg železniški predor Pekel, ki je osnovan kot dvotirna trasa v smeri jug-sever, elementi trase pa so zasnovani za hitrost 120km/h in zagotovitev nosilnosti proge kategorije D4, kar pomeni dovoljenega pritiska 22,5 ton na os. Na novozgrajeni progi bodo tako ob zaključku projekta lahko vozili različni tipi vlakov.

Kolektor Gradbeništvu so medtem že zaključili s pripravljalnimi deli za izkop, postavili betonarno in poskrbeli za vso potrebno infrastrukturno ureditev gradbišča.

Marijan Pojbič: Oživili smo pobudo, da se stari viadukt Pesnica in predor v Košakih namenita za kolesarsko pot

Marijan Pojbič, poslanec nam  je dejal, da so oživili pobudo, da se stari viadukt Pesnica in predor v Košakih namenita za kolesarsko pot. Po izgradnji novega viadukta in predora bosta ostala neuporabna in z ureditvijo kolesarske poti bi dobili najlažjo in varno pot pot za kolesarje iz smeri Pesnica, Šentilja oz. celo Avstrije. Kolesarska pot bi bila tudi najkrajša pot med Pesnico in Šentiljsko cesto v Mariboru in izognili bi se košaškemu klancu.

Direkcija za infrastrukturo je sprejela predlog, za kar sem jim zelo hvaležen. Tako bomo poleg uporabne in atraktivne kolesarske poti dali nov uporabni namen zgodovinskim objektom pesniškega viadukta, ki je bil zgrajen kot del južne železnice,” je še dejal Pojbič

Začele so se tudi priprave na izgradnjo kolesarske poti med Mariborom in Šentiljem, prav tako se pripravlja gradnja kolesarskih poti v slovensko goriških občinah. Z uporabe starega viadukta in predora bo to omrežje dobro povezano s centrom Maribora.