V sklopu nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem je predvidena tudi posodobitev glavne mariborske železniške postaje. Po besedah vodje sektorja za železnice pri Direkciji RS za infrastrukturo Dejana Jurkoviča nameravajo še letos izvesti razpis za gradbena dela. Po obnovi bo imela postaja namesto dveh tri perone.
Kot je med nedavnim obiskom v Mariboru povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, je glavni cilj posodobitve glavne železniške postaje v Mariboru in posledično postaje v mestni četrti Tezno, da se tovorni promet umakne iz središča mesta.
Poleg posodobitve in nadgraditve obstoječih tirov v skladu z evropskimi tehničnimi specifikacijami bodo na glavni postaji po besedah Jurkoviča zgradili dodaten peron. “Podhod se bo zgradil pod vsemi tiri, tako da bo tudi iz Meljske strani možen dostop na perone,” je pojasnil za STA.
Na postaji bodo med drugim postavili dvigala, tekoče stopnice in drugo infrastrukturo za lažji dostop za gibalno ovirane osebe, prav tako naj bi posodobili signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave ter postavili dodatne zaščitne ograje.
Prva železniška postaja na Slovenskem
Vložek v nadgradnjo postaje bo po neuradnih ocenah zahteval 27 milijonov evrov, dela pa naj bi se začela izvajati v prihodnjem letu. Pred kratkim so že zgradili stopnice, s katerimi so povezali železniško postajo z bližnjo glavno avtobusno postajo v mestu. Te so bile sicer načrtovane že ob izgradnji avtobusne postaje pred 30 leti.
Glavna železniška postaja v Mariboru je bila po pisanju časnika Večer zgrajena med letoma 1844 in 1846 kot prva železniška postaja na Slovenskem. Med bombardiranji v drugi svetovni vojni je bil celoten stavbni kompleks popolnoma porušen, zato so ga med letoma 1951 in 1955 nadomestili z monumentalno novogradnjo po zasnovi mariborskega arhitekta Milana Černigoja. Arhitekturni kompleks predstavlja primer poznega slovenskega funkcionalizma, pri čemer postajo označuje visok urni stolp.
Nazadnje je bila postaja po več letih zanemarjanja obnovljena med letoma 2006 in 2008. V prvi fazi so prenovili streho postaje in peronov, sanirali tlak prvega perona, očistili in sanirali kanalizacijo ter obnovili električno inštalacijo, v drugi pa zamenjali dotrajana okna, uredili fasado in obnovili nadstrešek na cestni strani.