torek, 24. oktober 2017

[ LTU - LŽ ] Čezmejna povezava, ki jo je treba obnoviti

LITVA: Državna železnica Lietuvos Gelezinkeliai pričakuje, da bo kmalu začela delati na čezmejni železniški progi 19 km od Mazeikiai do Rengeja v Latviji, je 18. oktobra napovedal upravni direktor Mantas Bartuska.

V začetku tega meseca je Evropska komisija kaznovala 27,9 milijona evrov za razgradnjo linije v letu 2008, ker je to ovira konkurenco na trgu tovornega prometa z omejevanjem zmožnosti drugih potencialnih operaterjev, da služijo Orlenovi rafineriji. Naročilo je bilo tudi "prenehati s kršitvijo", kar je komisar za konkurenco Margrethe Vestager, ki je med nedavnim obiskom v Litvi predlagal, najbolje rešiti s ponovno vzpostavitvijo proge.
Bartuska ni potrdil verjetnih stroškov rekonstrukcije, ki so bili ocenjeni na okoli 20 milijonov evrov. Vztrajal je, da je bila železnica razstavljena zgolj zato, ker je postala nevarna za delovanje. LG je že trdil, da se drugi dve mejni prehodi v Latvijo uporabljajo za manj kot 20% njihove nominalne zmogljivosti.
Na vprašanje lokalnih medijev o možnostih latvijskega operaterja LDz Cargo, pristanišča Rigi in Orlaena, ki so vložili zahtevke za odškodnino, je Bartuska dejal, da jih ni bilo mogoče izključiti, čeprav ni menil, da obstajajo precejšnji razlogi. LG se je že pogajal z Orlenom, da bi se izognil sodnim postopkom in pričakoval, da bo kmalu govoril z latvijanci.
Predstavnik LDz Maris Ozols je dejal, da železniški promet še vedno ocenjuje potencialno izgubo, ki jo je povzročila prekinitev linije. Medtem ko ni izključil zahteve po odškodnini od LG, je bila njegova prednostna naloga čim prej ponovno vzpostaviti povezavo, vztraja.