sreda, 24. december 2025

[IRA- Alstom] naj proizvede dodatnih 100 novih vagonov X'trapolis za Irish Rail

 

  • Novo naročilo poveča število avtomobilov DART+, ki jih proizvaja Alstom, na 285

  • Alstom je zagotovil največje in najbolj trajnostno naročilo voznega parka javnega prevoza v irski zgodovini



Kot del širše naložbe v višini 173,9 milijona evrov na Irskem je Alstom podpisal dogovor v vrednosti 160 milijonov € z Iarnród Éireann (Irska železnica) za dodatnih 100 novih energetsko učinkovitih vagonov za območje Velikega Dublina. Dodatne petvozne električne večdelne garniture (EMU) X'trapolis bodo v celoti nadomestile prvotni vozni park, ki je bil v uporabi od odprtja omrežja Dublin Area Rapid Transit (DART) leta 1984.

Ta pogodba sledi dvema prejšnjima naročiloma v zadnjih letih za nove vlake razreda Iarnród Éireann 90000 in skupno investicijo v nove električne in baterijsko gnane vlake za Irsko prinaša približno 670 milijonov evrov. Novo naročilo bo nadomestilo prvotni vozni park razreda 8100 – ki se je uporabljal na večinoma obalni progi od Greystonesa do Malahidea in Howtha – s čimer bo število naročenih vagonov Alstom za DART+ povečalo na 285, ki jih sestavljajo 57 petvagonskih vlakov X'trapolis.

The Prvi red je bilo za 95 novih vagonov DART, ki bodo od prve polovice leta 2027 začeli obratovati predvsem na prometni liniji od Dublina do Droghede. Drugo naročilo 90 vagonov DART bo v promet od leta 2028. vključuje povezane vzdrževalne storitve v obdobju 10 let. Poleg novih vlakov tretje naročilo vključuje tudi povezane vzdrževalne storitve v obdobju do 15 let.

Vsa tri naročila so del okvirnega sporazuma, ki predvideva do 750 električnih in baterijsko-električnih prevozov za Irsko v desetletnem obdobju. Poleg tega bo 155 od 185 vagonov iz prvih dveh naročil tvorilo baterijsko-električne večdelne vlake (BEMU), polnilne zmogljivosti – prav tako jih zagotavlja Alstom – na voljo na železniški postaji Drogheda.

"To naročilo za 100 novih vagonov X'trapolis EMU je še en vznemirljiv korak za ambiciozni irski program DART+ – upokojitev prvotne flote iz leta 1984 in uvedba sodobnega ter večje kapacitete električnega vlaka po širšem Dublinu," je povedal Piers Wood, generalni direktor za Irsko pri Alstomu.

Dodaja: "Skupaj z baterijsko-električnimi enotami, ki so že naročene, bodo naši vlaki ponujali bolj zanesljive in nizkoemisijske storitve ter prinesli preobrazbo v dostopnosti in informacijah na vlaku za potnike. Ponosni smo, da sodelujemo z Iarnród Éireann, Ministrstvom za promet in Nacionalnim prometnim organom, da pomagamo podvojiti železniško kapaciteto za DART in napredujemo pri širših ciljih dekarbonizacije Irske."

Novo naročilo pri Alstomu je oddal Iarnród Éireann preko Nacionalne prometne agencije (NTA) in ga financira Ministrstvo za promet.

"To naročilo novih vagonov DART je najnovejši dokaz zavezanosti vlade javnemu prevozu, še posebej železnici. Je del našega sektorskega investicijskega načrta NDP za promet, ki bo v obdobju od 2026 do 2030 prinesel več kot 10 milijard evrov naložb v infrastrukturo javnega prevoza, poleg tega pa bo 2 milijardi evrov namenjenih za začetek gradnje MetroLinka iz Sklada za podnebje in naravo za infrastrukturo. Uvedba teh vagonov bo pomagala zagotoviti, da bomo v prihodnjih letih še naprej zagotavljali trajnostno in zanesljivo storitev DART, medtem ko si prizadevamo za širitev omrežja DART v okviru programa DART+," je povedal Darragh O'Brien, minister za promet.

V letu 2025 bo na obstoječih DART linijah iz Greystonesa do Malahidea in Howtha opravljenih vsaj 23 milijonov potniških potovanj, kar je največje število doslej. Na linijah dnevnih migrantov v Dublinu – Drogheda, Maynooth in M3 Parkway, Kildare in Wicklow – je napovedanih še dodatnih 16 milijonov potniških voženj, kar je prav tako največ doslej. Celoten program DART+, ki zajema nove vozne parke in infrastrukturne projekte v okviru DART+ West, South West, Coastal North in Coastal South, bo podvojil zmogljivost železniških storitev v širšem območju Dublina.

"To je ključno naročilo za nadaljnji razvoj železniških storitev na območju Velikega Dublina. Dolgoživost izvirnega DART je dokaz naših kolegov iz Iarnród Éireann, ki so upravljali in vzdrževali vozni park, pa tudi vzdržljivosti električno gnanih vlakov. To je ustvarilo storitev, ki je ikonična za svoje stranke in skupnosti, ki jim služi. Te nove sodobne flote bodo prinesle resnične izboljšave uporabniške izkušnje za vse uporabnike DART v razširjenem omrežju v okviru programa DART+ in prinesle pomembne prednosti dostopnosti," je povedala Mary Considine, izvršna direktorica Iarnród Éireann.

Novi vlaki Alstom X'trapolis bodo povečali kapaciteto in trajnost železniških storitev ter potnikom ponudili koristi, vključno z bistvenimi izboljšavami dostopnosti; povečano shranjevanje koles; polnjenje naprav; ter izboljšano varnost preko CCTV. To bo v prihodnjih letih pomagalo preoblikovati javni prevoz na Irskem.

"NTA pozdravlja to naročilo za nove DART vlake, ki bodo dokončali zamenjavo prvotne flote DART. Od svoje uvedbe leta 1984 je DART prelomni pri spreminjanju potovalnih navad in danes vsak dan za potovanja uporablja več deset tisoč ljudi. Ti novi vlaki bodo zagotovili, da bo DART še naprej zagotavljal trajnostni prevoz po koridorju, izboljšal učinkovitost storitve ter izboljšal zanesljivost, dostopnost in udobje uporabnikov DART," je povedala Anne Shaw, izvršna direktorica Nacionalne prometne agencije.

Trenutno se proizvaja v Alstomovem obratu v Chorzówu blizu Katowic v Poljska, nova flota bo sestavljena iz petvagonskih X'trapolis garnitur (dolžine enakovredne štirivagonskim garnituram v trenutni floti DART), ki bodo zagotavljale veliko kapaciteto in široke prehode med vagoni. To bo potnikom omogočilo prosto gibanje po celotni dolžini petvagonskih vlakov, kar bo ustvarilo bolj odprto in prostorno okolje ter povečalo varnost. Desetvagonski vlak X'trapolis, sestavljen iz dveh povezanih petvagonskih garnitur, bo najdaljši vlak, ki ga bo nova flota lahko vozila na obstoječi infrastrukturi, in bo imel kapaciteto za vsaj 1.100 strank.

Vlaki X'trapolis za DART+ so del Alstomove Adessia portfelj primestnih železnic, zasnovan za podporo urbanim ekosistemom po vsem svetu za trajnostno rast. Širok nabor rešitev vključuje tudi vlake Adessia Stream B in Steam H za neelektrificirane proge, ki uporabljajo baterijsko napajanje oziroma vodik za električni pogon.