sobota, 23. avgust 2025

[UK-Virgin] Virgin določa podrobnosti načrtov za uvedbo železniških storitev v predoru pod Rokavskim prelivom leta 2030

 EVROPA: Virgin je predstavil podrobnosti svojih načrtov za uvedbo storitev hitrih vlakov skozi predor pod Rokavskim prelivom, da bi konkuriral Eurostarju, in pravi, da je pripravljen potrditi naročilo za vlake Alstom, ki bi omogočili začetek storitev od Londona do Pariza, Bruslja in Amsterdama v letu 2030.



Družba Virgin Group VTE Holdings Ltd je predstavila svoje načrte za "Project Bullet" v dokumentih, ki jih je predložila zakonodajalcu Združenega kraljestva, Uradu za železnice in ceste, kot del svoje vloge za pravice dostopa do vzdrževalnega skladišča Temple Mills v Londonu, ki ga uporablja prvotni operater.

Virgin je dejal, da bi zmogljivosti, ki so že bile na voljo v Temple Millsu, zadostovale za podporo njegovim načrtom, vendar je tudi verjel, da bi lahko na voljo več zmogljivosti.

Model financiranja

Po predložitvi VTE projekt zahteva skupno kapitalsko naložbo v višini približno 700 milijonov funtov. Načrtovano operativno podjetje bi financirala skupina Virgin (50%) in dva neimenovana vlagatelja.

Ta OpCo bi najel vlakovne kompozicije od AssetCo, ki bi ga 100% financiral eden od neimenovanih vlagateljev s kombinacijo lastniškega kapitala in dolgoročnega prednostnega dolga. Apex Rail je bil imenovan za finančnega svetovalca za financiranje dolga AssetCo.

Virgin je dejal, da bodo sporazumi o voznem parku in financiranju pripravljeni za dokončanje do 31. oktobra, ko naj bi ORR sprejel odločitev o odobritvi dostopa do skladišča.

Načrti železniškega voznega parka

Virgin in Alstom sta se že dogovorila o podrobnih pogojih za dobavo 12 sedemvagonskih vlakov Avelia Stream, ki lahko vozijo z največjo hitrostjo 300 km/h.

Te 200 m dolge vlakovne kompozicije bi bile opremljene za uporabo elektrifikacije 25 kV 50 Hz, 1,5 kV DC in 3 kV DC ter bi bile opremljene z opremo ETCS Baseline 3 na vozilu, ki podpira nacionalne varnostne sisteme TVM430, KVB in ATB prek posebnih prenosnih modulov.

Virgin je dejal, da "raziskuje" tudi štirinapetostno možnost, ki bi dodala omrežja 15 kV 16,7 Hz za uporabo v Nemčiji in Švici, pod pogojem, da program dostave ostane nespremenjen.

Promotor je Avelia Stream opisal kot visoko zmogljiv in energetsko učinkovit razvoj preizkušene platforme, ki je skladna s tehničnimi specifikacijami za interoperabilnost in ponuja čezmejno interoperabilnost.

Pomagalo je, da bi Alstomovi dosežki pri operacijah predora pod Rokavskim prelivom prek prvotne flote Eurostar in njegovi pretekli odnosi z družbo Virgin za vlake West Coast Main Line Pendolino na železniškem trgu Združenega kraljestva naredili dobavitelja "idealnega partnerja".

Alstom je za Railway Gazette International povedal, da je "navdušen, da lahko podpre Virginovo predložitev Uradu za železnice in ceste. Nestrpno pričakujemo odločitev ORR in se veselimo, da bo Virgin prinesel veselje potnikom skozi predor."

Virgin načrtuje, da bo naročilo oddal v četrtem četrtletju leta 2025, kar bo sprožilo 41/2-letni časovni razpored za proizvodnjo in dobavo.

"V bistvu vse" vzdrževanje bi izvajal Alstom v Temple Millsu v skladu s 30-letno pogodbo o železniških storitvah. Sedem vlakov bi bilo vsako noč v Temple Millsu, trije v Parizu in po en v Bruslju in Amsterdamu.

Dostop in regulacija

Virgin je poročal, da je sodeloval z "vsemi ustreznimi regulativnimi organi" in pridobil potrditev, da ni bistvenih ovir za pridobitev potrebnih licenc, varnostnih spričeval, dovoljenj za vozila in mejnih odobritev za predlagano delovanje. Njegov infrastrukturni načrt je neodvisno pregledal LEK Consulting.

Skupina je dejala, da "sodeluje" z London St Pancras Highspeed, Eurotunnel, SNCF Réseau, Infrabel in ProRail za pogajanja o dostopu do proge; pogajali so se tudi o pravicah dostopa do postaj na London St Pancras International, Paris Nord, Brussels Midi in Amsterdam Centraal; in iskanje dostopa do skladišča v London Temple Mills, Paris Le Landy, Brussels Vorst in Amsterdam Watergraafsmeer.

Virgin sodeluje s francoskim zagonskim podjetjem Le Train, ki ima izkušnje z regulativnim okoljem te države. Po oddaji naročila vlaka bi Virgin vključil Le Train, da bi podprl svojo vlogo za dostop do tirov v Franciji in podprl razprave o operativnih licencah in varnostnih spričevalih.

Načrtovane storitve

Virgin namerava ponuditi 20 vlakov na dan iz Londona: 13 v Pariz, štiri v Bruselj in tri v Amsterdam. Leta 2030 bi prišlo do postopnega zagona, celoten časovni razpored pa naj bi bil vzpostavljen šest mesecev po začetnem zagonu. Podjetje cilja na poslovna in prostočasna potovanja, predvideva "visokofrekvenčne" storitve in "priročne" možnosti izven konic.

Virgin je dejal, da bo njegov predlog za stranke zgrajen na kakovosti izdelkov in storitev, vključno s "sodobno, prostorno in digitalno omogočeno" izkušnjo na krovu. "Naslonil bi se na svojo blagovno znamko, strokovno znanje o oblikovanju in gostinsko dediščino, da bi ustvaril prepoznavno ponudbo, ki odmeva pri potnikih."

Skupina je dodala, da ima "ambicije za nadaljnjo širitev po Franciji ter v Nemčijo in Švico" in da bo "še naprej raziskovala načine za vrnitev storitev v Kent in izboljšanje nadaljnje povezljivosti s širšim železniškim omrežjem Združenega kraljestva".

Le Train je dejal, da vidi priložnosti za sodelovanje, da bi ponudil "prepričljiv izdelek" na poteh v jugozahodno Francijo.

Rast trga

Virgin je poudaril, da je bil njegov cilj rast trga čez Rokavski preliv s ponudbo boljših storitev, nižjih cen in večje prepoznavnosti, razširitvijo zmogljivosti, privabljanjem novih potnikov in dvigom standardov na vseh področjih. To bi bil "operater, ki ga ta pot potrebuje, konkurenčne stranke, ki jih želijo stranke, in katalizator za novo obdobje železniškega potovanja čez Rokavski preliv".

Ustanovitelj Virgina Richard Branson je v dokumentu, ki določa načrte skupine, komentiral: "Tako kot je Virgin uspešno izzval uveljavljene ponudnike v zraku, križarjenju in seveda železnici, smo pripravljeni to storiti znova. S svojim značilnim pristopom bomo pretresli trg čez Rokavski preliv in zagotovili storitev, ki je inovativna, drzna in nedvomno deviška."

Dodal je: "Zdaj je res čas, da strankam zagotovimo storitev, ki si jo zaslužijo. Čas je, da končamo 30-letni monopol in čas, da na pot blagovne znamke z več kot 20-letnimi izkušnjami v železniški industriji vrnemo veselje."