České dráhy, nacionalni češki železniški prevoznik, je sporočil, da je na Češko prispela prva električna lokomotiva v novi različici, ki jo odlikuje višja največja delovna hitrost 230 km/h. Do konca leta se pričakujejo dobave prvih 20 enot od 50 naročenih električnih lokomotiv.
V zadnjih letih lahko na Češkem z gotovostjo govorimo o revoluciji železniškega voznega parka. Državni železniški prevoznik České dráhy v velikem obsegu kupuje električne in dizelske motorne enote, namenjene za obratovanje aglomeracijskih, regionalnih in lokalnih povezav ter vozni park na dolge razdalje – sodobne električne lokomotive ter vagonske garniture InterJet (10 enot) in ComfortJet (20 enot), ki bodo lahko pospeševale do hitrosti 230 km/h da se lahko InterJets in ComfortJets kombinirata z navadnimi potniškimi vagoni – seveda bi bila dovoljena hitrost nastalega vlaka 200 km/h ali 160 km/h.
InterJets so 5-vagonski kompleti brez kontrolnega vagona. Kompleti ComfortJet pa so sestavljeni iz 8 srednjih avtomobilov in kontrolnega avtomobila. Trenutno ti vlaki ne razvijejo hitrosti, višje od 160 km/h. Kmalu pa bo mogoče voziti s hitrostjo 230 km/h, čeprav v prihodnjih letih le zunaj Češke. ČD je začel z zagonom električnih lokomotiv Vectron Siemensa v različici z največjo delovno hitrostjo 230 km/h. Po besedah predsednika uprave in direktorja prevoznika Michala Krapinca bo letos prejetih prvih 20 enot od 50 naročenih vozil Vectron 230, od tega 8 enot do konca septembra. Preostalih 30 enot bo dostavljenih naslednje leto.
Pomembno je, da bodo ČD njihov prvi uporabnik. Električne lokomotive bodo na Češkem označene kot serija 384. Služiti bodo predvsem mednarodnim odnosom – z Nemčijo, Avstrijo in Madžarsko prek Slovaške in celo z Dansko. Na tej točki je vredno spomniti, da se bo naslednje leto začela neposredna železniška povezava iz Prage v København, ki jo upravlja ComfortJet. Z nakupom Vectrona 230 bodo ti vlaki lahko dosegli največjo hitrost na progi med Berlinom in Hamburgom. Zanimivo je, da gre za konvencionalno železniško progo, na kateri lahko po posodobitvi potujete s hitrostjo 230 km/h za veliko večino prevoženih kilometrov.
nedavnega je bilo veliko znakov, da bodo v začetku naslednjega desetletja tovornjaki Vectron 230 ComfortJet in InterJet lahko dosegli največjo hitrost tudi na Češkem – na prvem odseku železniške proge za visoke hitrosti, ki bo povezala Prago z območjem železniške postaje Poříčany. Do začetka obratovanja naslednjih odsekov bi služil kot nov izvoz iz Prage proti Pardubicam in naprej v Brno, Olomouc in Ostravo ter v Hradec Králové zahvaljujoč zdrsni cesti proti Nymburku. Vendar pa obstaja tveganje, da bo začetek gradnje, ki je bil prvotno načrtovan za letošnje leto, odložen za do 5 let. Trenutno je najverjetnejši rok za dokončanje projekta VRT Polabí leto 2035.