Kot je izjavila uprava CPK, naj bi bil odsek "linije Y" od Varšave do Lodže prek CPK pripravljen do leta 2030. Vendar pa te podatke popravi namestnik ministra za infrastrukturo Piotr Malepszak, ki govori o datumu, ki pade na leto 2032. CPK dela tudi na ciljnem železniškem zemljevidu države in voznem parku.
Tema nedavnega parlamentarnega odbora za infrastrukturo so bile aktualne informacije o stanju dela na projektu CPK. Obseg železnice je predstavil Piotr Rachwalski, član uprave družbe, odgovoren za železniško komponento.
Kot je spomnil Rachwalski, železniška komponenta vključuje več kot 2/3 celotnih programskih sredstev (
) in podobno količino dela. Najprej bo vključeval gradnjo proge Y, tj. prve poljske proge železnice za visoke hitrosti, ki povezuje Varšavo z Poznańom in Vroclavom prek Lodža, pripravo na izvedbo nadaljnjih odsekov proge za visoke hitrosti, pa tudi vozni park voznega parka () in horizontalne projekte.
Sestavni
(ki bo v celoti pripravljen leta 2035) bo odsek, ki bo potekal skozi novo letališče, tj. proga Varšava-Lodž. Ta pot bo tudi glavni napajalni element do centralnega komunikacijskega pristanišča, zato bo njena gradnja izvedena na prvem mestu. Trenutno je v teku napredna zasnova te naložbe. Na tem odseku bo zgrajena postaja Brzeziny, več o tem tukaj.
"Imamo ambiciozne načrte, da letos objavimo razpise za gradnjo te proge in jo damo v obratovanje do leta 2030, dve leti pred začetkom obratovanja letališča," je dejal Piotr Rachwalski. Hkrati je zagotovil, da želi podjetje čim bolje pripraviti in prejeti novo progo, preden nanjo odidejo redni vlaki s potniki.
Pot do Lodže bo tudi ... preskusna steza za vlake za visoke hitrosti. "Niti na Poljskem niti v naši bližji bližini nimamo poskusne proge za tovrstne vlake, zato bomo tudi to progo uporabljali na ta način," je dodal član uprave CPK.
Po objavi našega besedila smo prejeli informacijo, da roka 2030 ni mogoče izpolniti.
"Informacija, da bo linija Varšava-Lodž pripravljena leta 2030, je očitna napaka in ni resnična. Ta odsek bo pripravljen za leto 2032 in tega datuma se držimo za danes," nam na kraju samem pove namestnik ministra za infrastrukturo Piotr Malepszak.
Sestavni del tega odseka bo
ki bo povezal progo HSR z omrežjem PKP PLK. CPK že izvaja razpis za izgradnjo tega predora, podjetje pa je trenutno v fazi oddajanja ponudb -
in vsaka od njih je v okviru proračuna. V Lodžu potekajo tudi dela za okrepitev temeljev kulturnega centra v Lodžu, gradnja izhodiščne komore za vrtanje predora za visoke hitrosti na stanovanjskem naselju Retkinia pa se bliža zaključku. "Upamo, da nam bo uspelo pridobiti sredstva EU za vrtanje predorov. Vloge v tej zadevi bodo predložene pozneje ta mesec. Naj vas spomnim, da bo to najdaljši železniški predor na Poljskem, dolg 4,6 kilometra," je povedal Rachwalski.
CPK se pripravljata tudi na izgradnjo železniškega tira, ki bo uporabljen pri gradnji samega letališča in železniške postaje CPK, na primer za prevoz okoli 50 milijonov ton drobljenega kamna in gradbenega materiala na gradbišče.
Član uprave družbe je sporočil, da se popravljajo vloge za okoljske odločitve z namenom dviga največje hitrosti na celotni »progi Y« na 350 km/h. – Želimo, da bi vlaki tukaj lahko vozili s hitrostjo 350 km/h takoj po zagonu, čeprav predvidevamo, da se bodo v rednem prometu premikali nekoliko počasneje, v razponu od 300 do 320 km/h. Hitrost 350 km/h bo najvišja hitrost v omrežju HSR v vsej Evropi," je dejal podpredsednik CPK.
dela tudi
na preostalem omrežju HSR, ki naj bi bilo del
. To naj bi bil ciljni načrt za razvoj poljskega omrežja za naslednja desetletja, podoben tistemu, na podlagi katerega je zgrajeno cestno omrežje.
"Od časa po prvi svetovni vojni Poljska ni imela takšnega ciljnega načrta, kako naj bi izgledalo naše železniško omrežje. Do sedaj smo gradili ali posodabljali železniške proge ad hoc, brez večjega načrtovanja. Primerjamo ga s tem, kar je Generalni direktorat za državne ceste in avtoceste uvedel v 1990-ih in ga izvaja praktično nespremenjeno do danes. Zato želimo v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo, Inštitutom za urbani in regionalni razvoj, vsemi vojvodstvi in drugimi partnerji ustvariti tako ciljno obliko poljskega železniškega omrežja,« je opisal Piotr Rachwalski.
Skupaj z integriranim železniškim omrežjem poteka delo na
, ki naj bi določil ciljno obliko železniških povezav - število parov, vlakovne odnose in končno povpraševanje po tirnih vozilih na določeni povezavi vsaj do leta 2035.