četrtek, 23. januar 2025

[PL-KD/Wroclaw] Koleje Dolnośląskie so same pregledale vlak P4 Impuls

 Prvič v zgodovini delovanja Kolej Dolnośląskie je podjetje opravilo pregled električnega motornega vlaka na nivoju P4, ki so ga v preteklosti imenovali inšpekcijsko popravilo. Dela so bila izvedena v servisno-servisni hali enote 31WE-004, tj. vlaka prve generacije IMPULS, ki ga je izdelal Newag. Vključevali so tudi velike spremembe v opremi potniškega prostora vozila.



Naraščajoči stroški vzdrževanja železniškega voznega parka spodbujajo več prevoznikov, da razvijejo lastne storitvene zmogljivosti. To ne velja le za največje akterje, kot sta PKP Intercity ali Polregio, temveč tudi za dinamično razvijajoče se lokalne vladne prevoznike. Eden od njih je Koleje Dolnośląskie, ki ima servisno in servisno halo na železniški postaji v Legnici. V uporabo je bil dan avgusta 2023. Kot je 17. januarja na družbenih omrežjih objavil predsednik uprave prevoznika Damian Stawikowski, je iz delavnice v Legnici zapustila prva električna motorna enota Impuls po pregledu P4.

Govorimo o štiri enote 31WE-004. Prvi pregled P4 Impulsa, ki ga opravijo Koleje Dolnośląskie samostojno, je nedvomno velik korak k izgradnji kompetenc na področju servisiranja voznega parka s strani podjetja. Pomembno je, da se prevoznik ni omejil na dejavnosti, značilne za pregled P4, temveč je naredil tudi številne spremembe v opremi vozila. Zato lahko rečemo, da je bila enota posodobljena. "To vozilo, čeprav bo letos praznovalo svoj 13. rojstni dan, izgleda, kot da je pravkar zapustilo proizvodno linijo," je zapisal Damian Stawikowski.

Poleg celovitega servisiranja vseh komponent je vlak IMPULS opremljen z novim informacijskim sistemom za potnike ter sistemom za spremljanje in štetje potnikov. Namestitev nove LED razsvetljave bo izboljšala udobje strojevodij in povečala vidljivost vozila ponoči ali v težkih vremenskih razmerah. Večje spremembe so bile narejene tudi v potniškem prostoru.
Nameščeni so
bili novi sedeži, znani po električnih motornih enotah Elf II, ki so že najbolj priljubljen tip vozila v Kolejih dolnośląskie. Ti sedeži so veliko bolj udobni kot originalni sedeži v posodobljenem vozilu, čeprav so v smislu udobja očitno slabši od nastavljivih sedežev v petih avtomobilih Impuls tip 45WE. Zamenjali so tudi talne obloge in police za prtljago. Poslikava notranjosti se je spremenila. Večje spremembe so vidne tudi na stranišču, kjer so se pojavile stenske freske, kot je to v primeru vlakov Impuls II, ki jih upravlja Aglomeracijska železnica Łódź.

Čeprav je prvi samostojni pregled vlaka P4 Impuls resen korak naprej v okviru upravljanja tirnih vozil, ima Koleje Dolnośląskie velik problem pri pridobivanju novega dizelskega voznega parka. Po eni strani podnebna politika EU ne omogoča več sofinanciranja njenega nakupa iz evropskih skladov. Po drugi strani pa so cene dizelskih motorjev v zadnjem času strmo narasle, čeprav lahko poljski prevozniki vse bolj kupujejo tirna vozila brez subvencij iz skladov EU. Na razpisu za dobavo 10 enot z dvema enotama z opcijo za dodatnih 20 enot je edino ponudbo predložila družba Pesa Bydgoszcz, ki je ponudila ceno na enoto več kot 33 milijonov PLN – brez paketa popravil in usposabljanja. To je velik izziv za prevoznika, če upoštevamo ambiciozne načrte za ponovno aktiviranje nadaljnjih neelektrificiranih prog.