nedelja, 19. januar 2025

[CH/HU-Stadler] Stadler predstavlja prvi dvonadstropni avtomobil, proizveden na Madžarskem

 17. januarja 2025 je Stadler v Szolnoku praznoval 15. obletnico odprtja tovarne karoserij. Vrhunec priložnosti je bilo razkritje prve aluminijaste dvonadstropne karoserije, ki jo je izdelal Stadler na Madžarskem, na dogodku, ki ga je vodil Péter Szijjártó, Minister za zunanje zadeve in trgovino ter Peter Spuhler, izvršni direktor Stadlerja. Ta dosežek je pomemben mejnik v zgodovini madžarske železniške industrije. Poudarja pomen in rast tovarne Szolnok v zadnjih 15 letih in jo je omogočil razvojni program v vrednosti 45 milijonov EUR, napovedan leta 2023. Peter Spuhler napovedal nadaljnji razvoj obrata. Uvedba posebne, tako imenovane tehnologije varjenja s trenjem in mešanjem (FSW) bo naredila proizvodnjo bolj trajnostno s potrebo po manj surovin, energije in odpadkov. Tovarna lahko začne uporabljati novo tehnologijo konec tega leta. 



Največja proizvodna lokacija v srednji in vzhodni Evropi 

Tovarna, ki je bila odprta leta 2009, je bila prvotno zasnovana za do 200 karoserij, ki jih je treba tam izdelati letno in z 200 zaposlenimi. Prvotna ekipa 100 ljudi, ki se je usposabljala v Švici, je v prvem letu izdelala 52 karoserij. V zadnjih 15 letih je tovarna postala največja proizvodna lokacija in eden najsodobnejših obratov v regiji CEE. Tovarna, ki je zdaj Stadlerjeva največja tovarna karoserij, bo zaradi zadnje naložbe, napovedane leta 2023, proizvajala ne le enonadstropne, ampak tudi dvonadstropne karoserije. Naložbe pomenijo, da je zdaj v tej tovarni skupaj 170 delovnih mest.  

Stadler Szolnok je proizvedel skupno 5600 karoserij, kar je do septembra 2023 preseglo prejšnjo številko 5000. Vlaki s karoserijami iz Szolnoka obratujejo v 14 državah, med drugim v ZDA, Veliki Britaniji, Španiji, Italiji, Norveški, Nemčiji in na Nizozemskem. Do danes je Stadler v Szolnok vložil 200 milijonov EUR, kar kaže na pomen madžarske tovarne v uspešnosti skupine. 

Poleg tega, da je pomemben delodajalec na Madžarskem, je Stadler izdelal tudi 195 tirnih vozil, ki so v uporabi v tej državi. MÁV-START in GYSEV upravljata skupno 143 FLIRT, 40 KISS in 12 tramvajev Citylink. Vozila, izdelana v Stadlerju, v voznem parku MÁV-START pokrivajo skupno 35 milijonov km na leto. To je enako tretjini celotne prevožene kilometrine MÁV-START in pomeni, da polovica teh potnikov potuje z vlaki Stadler. Vlaki Stadler, ki vozijo na Madžarskem, se ponašajo z zavidljivo stopnjo razpoložljivosti in zanesljivosti, saj vsako leto obratujejo pri več kot 90 odstotkih.