sreda, 22. januar 2025

[EU] AERRL poziva k nujnim ukrepom za izboljšanje evropskega železniškega prometa

 Združenje evropskih najemodajalcev železniških tirnih vozil (AERRL) je 21. januarja 2025 predstavilo svoj Manifest 2024-2029, v katerem je poudarilo potrebo po usklajeni uvedbi ERTMS iz ene same izdaje BL3.4, in poziva, naj se trg za nabavo novih tirnih vozil ne moti. Ta dva ključna ukrepa sta nujno potrebna za okrepitev evropskega železniškega prometa in doseganje ciljev zelenega dogovora, zlasti ciljne rasti železniškega tovornega prometa.




AERRL, ki zastopa ključne vlagatelje v sodobna in čezmejna tirna vozila, poziva evropske organe, naj javna sredstva usmerijo v izboljšave infrastrukture in se izogibajo subvencijam, ki bi lahko motile trg za nakup novih tirnih vozil. Namesto tega je treba subvencije usmeriti v nadgradnjo obstoječega voznega parka s tehnologijami ERTMS, FRMCS in DAC.

AERRL poziva tudi k usklajeni uvedbi ERTMS iz ene izdaje BL3.4, s čimer se zagotovi združljivost z obstoječimi standardi, da se prepreči razdrobljenost in neučinkovitost trga. K temu pozivajo in poudarjajo, da je evropsko omrežje ERTMS trenutno skupek vse dražjih tehnologij, ki zavirajo razvoj železniškega prometa, medtem ko bi morala ta tehnologija izboljšati prometno varnost in infrastrukturne zmogljivosti.

Društvo predstavlja tudi svoj Manifest, ki vključuje še tri osi:
- za lažjo optimizacijo življenjske dobe sredstev,
- spodbujati standarde kot predpogoj za nadaljnjo preglednost in skladnost pri izvajanju okvira EU,
- zapolniti vrzel v človeških virih in spretnostih v železniškem sektorju.

Združenje je govorilo prek svojega predsednika Fabiena Rocheforta, svoje generalne sekretarke Carole Coune, pa tudi prek Christiana Kerna, izvršnega direktorja ELL in nekdanjega izvršnega direktorja ÖBB ter nekdanjega avstrijskega kanclerja. Christian Kern, izvršni direktor ELL: “Najboljša sreča novi evropski vodstveni ekipi, ko se spopada z ogromnimi izzivi, ki so pred nami. Skupaj spodbujajmo spremembo za varnejši, inovativen in trajnosten železniški sistem! Vabimo, da preberete naša priporočila kot vodilni vlagatelji, objavljena v Manifestu AERRL 2024 - 29, cilj ohranjanja privlačnosti železniškega voznega parka za zasebne vlagatelje, ki želijo prispevati k zelenemu dogovoru.”

Fabien Rochefort, predsednik AERRL: “S svojimi izkušnjami pri upravljanju na tisoče tirnih vozil, ki vsak dan obratujejo za stotine železniških operaterjev na vseh geografskih območjih in evropskih mejah, najemodajalci pozivajo k regulativnemu okviru, ki podpira inovacije brez omejevanja uporabe obstoječih sredstev, ki je stabilen in temelji na industrijskih zmogljivostih ter resnih analizah stroškov in koristi.”

Odprto pismo AERRL g. Apostolosu Tzitzikostasu, komisarju za trajnostni promet in turizem Evropske komisije

"Kot združenje, zavezano uresničevanju inovativne, trajnostne in učinkovite vizije železniškega prometa, nestrpno sodelujemo z vami in drugimi zainteresiranimi stranmi, da bi dosegli ambiciozen cilj zmanjšanja emisij CO2 iz prometa za 90% do leta 2050. Verjamemo, da je modalni prehod s ceste na železnico ključna sestavina te strategije.

AERRL predstavlja skupino zainteresiranih strani na področju železnic, ki trenutno največ vlagajo v sodobna in čezmejna motorna tirna vozila v Evropski uniji. S tem člani AERRL pomembno prispevajo k trajnosti transportne industrije in ozelenitvi železniškega voznega parka. Predvsem 80% na novo naročenega zakupljenega voznega parka je električnega.

Najemodajalci so glavni vlagatelji v nabavo lokomotiv v Evropi, saj je bilo v zadnjem desetletju letno porabljenih približno € 800 milijonov. Ker se te naložbe povečujejo, pričakujemo, da bomo do leta 2027 dosegli €1 milijardo na leto. Še več, s € 600 milijoni, ki jih vsako leto porabimo za vzdrževanje, skupni znesek, ki smo ga dodelili železniškemu voznemu parku, znaša € 1,4 milijarde na leto.

Z bogatimi izkušnjami pri upravljanju na tisoče tirnih vozil, ki dnevno obratujejo za stotine železniških operaterjev na različnih geografskih območjih in evropskih mejah, evropske oblasti odločno pozivamo, naj hitro in natančno ukrepajo v dveh smereh. Prvič, javna sredstva bi morala biti usmerjena predvsem v infrastrukturo, kjer so potrebe ogromne - na primer, z znižanjem pristojbin za dostop do tirov - in izboljšanjem globalne učinkovitosti železniškega sistema v korist vseh operaterjev na pošten in nediskriminatoren način.

Situacija je zelo drugačna, ko gre za železniški vozni park. Kot dokaz so najemodajalci tirnih vozil v zadnjih 15 letih dokazali svojo sposobnost financiranja in dostave lokomotiv na trg potniškega in tovornega prometa lokomotiv. V tej vlogi močno priporočamo, da pazite, da ne oblikujete subvencije, ki bi motila trg pridobivanja novih tirnih vozil. Menimo, da bi bilo treba v uredbi strožje ali izrecno prepovedati subvencije oziroma javno financiranje nabave novozgrajenih tirnih vozil.

Subvencije v zvezi z železniškim voznim parkom morajo biti osredotočene izključno na nadgradnjo obstoječega železniškega voznega parka z ERTMS, FRMCS in DAC. Evropska podpora bi lahko bila povezana tudi z industrijskimi raziskovalnimi in razvojnimi projekti, ki bi verjetno olajšali čezmejne operacije ali se pripravili na konec dizelske vleke.

Drugič, evropski sistem za upravljanje železniškega prometa (ERTMS) bi moral biti uveden na usklajen način od ene same izdaje BL3.4 kot temelja, s predpisi, ki podpirajo uporabo obstoječih lokomotiv brez uvajanja novih omejitev.

Najemodajalci lokomotiv so v zadnjih letih veliko vlagali v sodobne koridorske, električne, dizelske in dvomodne lokomotive, da bi podprli čezmejno delovanje številnih evropskih prevoznikov v tovornem in potniškem železniškem prometu. Večina teh je izvorno opremljenih z ETCS BL 2 in nedavno BL 3. V tem kontekstu zahtevamo, da mora biti standard FRMCS izvorno združljiv z obstoječim standardom BL3.4.

Člani AERRL so že dolgo zavezani interoperabilnosti ERTMS, pravočasni uvedbi najboljših tehnologij in redni nadgradnji vozil, ki jih najemajo. Temu ostajajo zavezani, vendar oglašajo alarm: odpraviti je treba nenormalno nestabilnost predpisov in stalno razdrobljenost, z evropskim usklajevanjem uvajanja in evropskimi odločitvami na podlagi boljših analiz učinka.

Brez odločnega ukrepanja z vaše strani bo evropski ERTMS ostal skupek vse dražjih tehnologij, ki zavirajo razvoj železniškega prometa, medtem ko bi morala ta tehnologija izboljšati prometno varnost in infrastrukturne zmogljivosti. Druga dejstva in mnenja so opisana v priloženem Manifestu AERRL 2024 - 2029. Upamo, da boste uživali v branju.

Prepričani smo, da lahko Evropa z vašim vodstvom doseže svoje podnebne cilje, hkrati pa poveča konkurenčnost in trajnost svojega prometnega sektorja. Veselimo se priložnosti za nadaljnjo razpravo o teh priporočilih in prispevanje k razvoju učinkovitih politik in pobud."

Fabien Rochefort, predsednik

Carole Coune, generalna sekretarka