sobota, 11. januar 2025

[ESP-CSP] CSP Logitren se odloči za dizle, čaka na izboljšave infrastrukture

 Hčerinska družba COSCO Shipping s sedežem v Valènci CSP Logitren je morda nekoliko nenavadna med zasebnimi prevozniki v železniškem prometu v Španiji. Njegov vozni park je v celoti sestavljen iz petih dizelskih lokomotiv.



Eden od razlogov za favoriziranje dizelske pogonske moči je omrežje, ki ga upravlja Logitren in povezuje pristaniške terminale v Valèncii in Bilbau z Madridom in Zaragozo, ključni poti sta Madrid do Valèncie in València do Vitoria-Gasteiz (Jundiz) in Bilbao. Ključna komponenta v tem omrežju v obliki diamanta je proga od Sagunta do Teruela in Zaragoze, ki je trenutno v elektrifikaciji in je bila v začetku novembra 2024 neprecenljiva za tovorni promet, po uničenju večjega dela železniškega omrežja na območju Valèncie zaradi poplav, ki jih je konec oktobra povzročila DANA. Takrat večina prevoznikov v železniškem tovornem prometu ni mogla izkoristiti proge prek Teruela, ker ni imela zadostnega števila dizelskih motorjev.

Junija 2023 je Logitren postal prvi španski operater, ki je pri Staderju naročil lokomotive EURO4001, naslednice zasnove EURO4000, prirejen za pogon s štiritaktnimi glavnimi pogoni Caterpillar C175-16 namesto dvotaktnega modela EMD 16-710 G3C-U2, nameščenega v seriji EURO4000. Model Caterpillar je skladen z emisijskimi standardi EURO V in je vgrajen tudi v Adifove lokomotive razreda 336 ter v Stadlerjevo serijo EURODUAL.

Prvi od Co'Co’, 160 km/h EURO4001s, z ustreznim imenom Valencia, je bil dostavljen sredi decembra 2024, drugi bo dostavljen v začetku leta 2025. Poleg običajnega dizelskega goriva je sposoben uporabljati alternativna goriva, kot je rastlinsko olje, obdelano z vodikom, za zmanjšanje škodljivih emisij. Druge člane Logitrenove flote sestavljajo trije razredi 335, 905, 027 in 028, ki jih najame Alpha Trains.

Do Logitrenovega naročila sta edina za EURO4001 oddala Captrain France in Portren iz Urugvaja. Logitren v letu 2025 ne predvideva oddaje novih naročil lokomotiv, trenutno pa ni načrtov za nakup 6000EURO.

Po mnenju operaterja: ‘Imamo naložbeni načrt, ki ga bomo razvili glede na to, kako se razvija poslovanje v Španiji in kako napredujejo naložbeni programi v železniško infrastrukturo... Infrastrukturo je treba izboljšati, da se lahko razširimo... Na naših progah uporabljamo dizelske ali elektrodizelske lokomotive, uporabljati pa moramo pogonsko moč, ki nam omogoča izpolnjevanje naših dolžnosti. Če se bo v prihodnosti (EURO 6000s) izkazalo za primerno za poti, ki jih upravljamo, potem jih bo podjetje naročilo."