Češki upravljavec infrastrukture (Správa železnic) je v teku razpis za projektiranje proge za visoke hitrosti od Ostrave do meje s Poljsko, kjer naj bi se nova proga povezala s progo, zasnovano za CPK. Naložba naj bi stala do 247,4 milijona CZK (približno 42,058 milijona PLN).
Naročnik pričakuje dokaj hitro rešitev postopka in podpis pogodbe. Oblikovalska dela naj bi se začela sredi naslednjega leta. Naloga izvajalca bo priprava študije izvedljivosti, okoljske dokumentacije in gradbenega projekta.
Odcepil se bo od obstoječe proge v vasi Lutynia Dolna. Prehod na poljsko stran naj bi bil mogoč zahvaljujoč nadvozu, ki se spremeni v most čez reko Olzo. Projekt bo vključeval tudi povečanje zmogljivosti sedanje konvencionalne linije Ostrava – Bohumin. Spomnimo se, da naj bi se po prvotnih načrtih gradnja začela leta 2025.
Správa železnic zagotavlja, da priprave na investicijo potekajo v tesnem sodelovanju s poljsko stranjo. Junija 2023 je družba CPK podpisala pogodbo za projektiranje približno 70-kilometrske proge Katowice – Ostrava z južnokorejskim konzorcijem Korea National Railway in Dohwa Engineering. Znesek pogodbe znaša 134 milijonov PLN. Nova železniška povezava med Poljsko in Češko bo pomemben del vseevropskega prometnega omrežja (TEN-T), ki bo povezovalo Katovice, Varšavo in Krakov z Brnom, Prago, Bratislavo, Dunajem in Budimpešto. Tukaj smo podrobno pisali o različici združitve za vlagatelje.
Kratek odsek, ki ga Čehi po Ostravi imenujejo VRT Slezsko ("HSR Silesia"), se bo nadaljeval v obliki
. Po ocenah naj bi se potovanje med obema mestoma (drugo in tretje največje središče v državi) skrajšalo na približno 45 minut.