petek, 17. februar 2023

[ROM-CFR/Alstom-PL] novo vlak Coradia od ALSTOM za Romuniji Železnic CFR

Obisk ekipe projekta ARF v tovarni ALSTOM v Katowicah (Poljska)



Organ za reformo železnic (ARF) obvešča, da bo med 8.-10. februarjem 2023 ekipa pristojnosti - sestavljena iz članov projekta o pridobitvi 37 električnih okvirjev
medregionalno (RE-IR) - opravil tehnični obisk tovarne ALSTOM v Katowicah (Poljska).
Ta poteza predstavlja pogodbeno obveznost, predvideno v pogodbi, ki jo je ARF podpisal z Alstom Ferroviaria SpA 25. marca 2022, za nakup 20 daljnosežnih električnih okvirjev in njihovo vzdrževanje za obdobje 15 let, dopolnilo pa jih je še 17. dolgoročni električni okvirji, s podpisom dodatnega akta, 16. septembra 2022.
Med tem potovanjem so predstavniki dobavitelja Alstom predstavili fazo izdelave prvega vlaka. Tako naj bi v skladu s pogodbenimi določili prvi vlak v Železniški preskusni center iz F ăurei prispel julija 2023, da bi izvedel dinamične preskuse, drugi pa bo prispel avgusta 2023, pretežno namenjen preizkusom na progah CFR, po katerih oba vlaki bodo opravljali preskuse v več enotah.
Glede na rezultate teh testov, vlak št. 3 bodo dostavljeni na ARF, da bo decembra 2023 začel obratovati na romunskem železniškem omrežju. V skladu s pogodbenimi določbami naj bi ostali vlaki vstopili v komercialni promet z začetkom leta 2024.
Opozarjamo, da je maksimalna hitrost električnih okvirjev 160 km/h, sestavljena iz šestih vagonov (dva končna vagona s kabinami in štirje vmesni vagoni) in zagotavlja 351 sedežev. Enote imajo signalizacijski in varnostni sistem ERTMS stopnje 1 in 2, nacionalni sistem PZB90 in so opremljene s klimatskimi napravami, wifi povezavo, prostori v baru/bistro in invalidnimi potniki, kot tudi prostorom za avtomatsko distribucijo vozovnic in kompostiranje.
Električni okvirji RE-IR bodo prestolnico povezali z večjimi mestnimi središči države, olajšali pa bodo tudi medregionalne povezave, prispevali k zagotavljanju mobilnosti, skrajšanju potovalnega časa in izboljšanju splošne ravni javnih storitev, zagotovljenih za javni železniški prevoz.
Trase, ki jih služijo električni okvirji na daljavo so: Bukarešta sever - Konstanta, Bukarešta sever - Brasov - Arad - Timi stanoara, Bukarešta sever - Bra Nordov - Cluj, Bukarešta sever - Brasov - Deda - Cluj, Severna Bukarešta - Brasov, Bukarešta Sever - Ia lei, Bukarešta Sever - Suceava, Bukarešta Sever - Bukarešta sever - Gala ordi, Bukarešta-Sever - Craiova - Jiu trg-Petrosani - Simeria, Bukarešta- Sever-Craiova-Timi Galaoara-Arad, Cluj-Timi Galaara, Cluj-Suceava-Iasi.
Skupna vrednost naročila za nakup 37 več električnih enot in z njimi povezanih vzdrževalnih storitev za obdobje 15 let znaša skupni strošek 2.421.771.878 lei, brez DDV.


Financiranje projekta je zagotovljeno iz evropskih nepovratnih sredstev in državnega proračuna.