Regija Provansa -Alpe -Azurna obala je v okviru prvih pogodb, oddanih na podlagi četrtega železniškega paketa, izbrala prevoznike Transdev in SNCF za potniški promet. Storitev se bo začela leta 2025.
Regija Provansa-Alpe-Azurna obala (PACA) na jugovzhodu Francije v Sredozemlju je izbrala zasebnega prevoznika Trandev za upravljanje poti Marseille-Cannes-Nice, medtem ko bodo Francoske državne železnice (SNCF) vzdrževale Azur-Etoile de Nice pot okoli Nice.
Nekdanja ponudba Trentalia
izbor bo regionalni svet glasoval še 29. oktobra, ko bo sprejeta končna odločitev. Kljub temu je SNCF že izdal sporočilo na to temo. To je prvi javni razpis v regiji PACA za storitve potnikov. Postopek se je začel februarja 2020. Italijanske železnice Trenitalia so predložile tudi ponudbo za servisiranje obeh prog.
Po odobritvi razpisa bo pogodba Transdev začela delovati sredi leta 2025 in bo trajala 10 let z možnostjo podaljšanja za dve leti. Pogodba zajema 2,6 milijona vlakovnih kilometrov na leto, letni prihodki pa naj bi znašali približno 50 milijonov evrov.
Naložbe bodo v vozna sredstva
V okviru pogodbe naj bi skupaj vložili 250 milijonov evrov - predvsem v nova tirna vozila, ki bodo stare železniške vagone zamenjala z lokomotivo SNCF. Osvežiti bodo tudi objekte v Nici. Transdev je že objavil razpis za dobavo novih vlakov. Operater bo povečal frekvenco vlakov med Marseillom in Nico s sedmih na 15 dnevnih povezav.
izbor bo regionalni svet glasoval še 29. oktobra, ko bo sprejeta končna odločitev. Kljub temu je SNCF že izdal sporočilo na to temo. To je prvi javni razpis v regiji PACA za storitve potnikov. Postopek se je začel februarja 2020. Italijanske železnice Trenitalia so predložile tudi ponudbo za servisiranje obeh prog.
Po odobritvi razpisa bo pogodba Transdev začela delovati sredi leta 2025 in bo trajala 10 let z možnostjo podaljšanja za dve leti. Pogodba zajema 2,6 milijona vlakovnih kilometrov na leto, letni prihodki pa naj bi znašali približno 50 milijonov evrov.
Naložbe bodo v vozna sredstva
V okviru pogodbe naj bi skupaj vložili 250 milijonov evrov - predvsem v nova tirna vozila, ki bodo stare železniške vagone zamenjala z lokomotivo SNCF. Osvežiti bodo tudi objekte v Nici. Transdev je že objavil razpis za dobavo novih vlakov. Operater bo povečal frekvenco vlakov med Marseillom in Nico s sedmih na 15 dnevnih povezav.
Storitve potnikov v provincah Provence in Dauphine letno oskrbujejo 40 milijonov potnikov. Dnevno odpelje 550 vlakov. Že vrsto let so železniške storitve v tej regiji veljale za eno najbolj problematičnih v Franciji zaradi velikega števila stavk, številnih odpovedi in zamud vlakov ter nizkih prihodkov. Zato regionalne oblasti goreče podpirajo odpiranje železniških storitev konkurenci in pričakujejo, da bo novi prevoznik izboljšal storitve na vseh področjih.
SNCF je ohranil dve tretjini svojih storitev komercialnega prevoza po pogodbi Etoile de Nice, ki naj bi se začela decembra 2024 in pokriva 4,3 milijona vlakovnih kilometrov na leto. SNCF bo še naprej obratoval na zasedeni progi Cannes - Nice - Ventimiglia, kar bo njeno frekvenco povečalo s 30 minut na vlake, ki vozijo vsakih 15 minut. SNCF bo prisoten tudi na manj priljubljeni poti od Cannesa do Grasseja in smučišča Les Arcs, ki ga upravljajo dvonadstropne enote. Pogodba zajema tudi delovanje dizelskega agregata na liniji Nice - Tende, ki je bil ponovno odprt po sanaciji škode, ki jo je oktobra 2020 povzročila velika poplava.