Danes se je Slovenija prijavila na dva razpisa za evropska sredstva s projektom drugega tira. Kot je pojasnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, se država prijavlja na "segment, ki se nanaša na porabo lastnih kohezijskih sredstev na slovenski kohezijski ovojnici in na kohezijske ovojnice, ki predstavljajo ostanke sredstev ostalih kohezijskih držav".
V okviru slovenske ovojnice naša država računa pridobiti 33,4 milijona evrov, v okviru ostalih pa približno 35 milijonov evrov.
Slovenija tako želi pridobiti sredstva za pripravljalna dela pred začetkom gradnje drugega tira med Divačo in Koprom in z izdelavo glavne projektne dokumentacije za izdelavo glavne trase drugega tira. "V nadaljevanju pa želimo do predvidene višine evropskih sredstev, ki jo imamo za izdelavo drugega tira," je pojasnil Gašperšič. Manjkajoče vire naj bi pridobili še na naslednjem razpisu, ki omogoča mešanje virov financiranja. Objavljen bo predvidoma 8. februarja, rok za prijavo pa bo iztekel junija letos. Na tem razpisu se bo Slovenija prijavila s preostalimi glavnimi deli na drugem tiru. V okviru tega razpisa pa na ministrstvu za infrastrukturo računajo še na pridobitev dodatnih 100 milijonov evrov.
Minister ocenjuje, da so evropska sredstva zelo pomembna za zagotavljanje finančne vzdržnosti tega projekta. Na tej točki je možen še določen manevrski prostor, če država ne bi bila tako uspešna, kot pričakujejo na ministrstvu. "Obstaja tudi možnost spremembe v kapitalskih deležih podjetja 2TDK in s povečanjem zadolževanje, smo pa optimistični, da bomo na razpisih pridobili ta želeni obseg denarja," pravi minister.
Pred nekaj tedni je bil izveden razpis za pripravo projektne dokumentacije za izvedbo pripravljalnih del za drugi tir. Ko bo to zaključeno, predvidoma junija, ministrstvo načrtuje tudi objavo razpisa za izvedbo gradbenih del. Ambicija ministrstva je, da bi se pripravljalna gradbena dela začela že septembra letos. V vmesnem obdobju pa bodo delali na področju projektne dokumentacije za glavno traso projekta in predvidoma jeseni načrtujejo razpis za izvedbo del. Glavno traso bi tako lahko začeli graditi po izbiri izvajalca. Na ministrstvu si želijo, da bi bilo že konec letošnjega leta.