Vlada je ustanovila projektno podjetje, ki bo pristojno za gradnjo in upravljanje drugega tira od Divače do Kopra. Zanimanje je izrazilo več držav vse do Baltika, strahu, da vlagateljev ne bo, ni.
"Z veseljem lahko sporočim, da je vlada naredila pomemben korak naprej pri gradnji drugega tira," je na novinarski konferenci po seji vlade dejal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in s tem potrdil, da so ustanovili projektno podjetje 2TDK (Drugi tir Divača-Koper).
Podjetje bo šlo skozi dve fazi, in sicer v prvi bo v stoodstotni državni lasti, nato pa se bo dokapitaliziralo z vložki zasebnih vlagateljev in drugih držav, je pojasnil Gašperšič. Podjetju bo nato po njegovih besedah podeljena koncesija za gradnjo drugega tira, ki ga bo po gradnji tudi upravljalo, koncesijsko obdobje pa bo trajalo najmanj 30 let.
Zanimanje vse do Baltika
Na vprašanje, kdaj bo druga faza, je Gašperšič odgovoril, da bo v prvi fazi naloga podjetja, da pripravi dokumentacijo za izvedbo gradbenih del, vse potrebno za sofinanciranje z evropskimi sredstvi ter pripravo razpisa za zasebne vlagatelje. Gašperšič je potrdil, da cela vrsta držav ob trasi od Baltika do Jadranskega morja izraža zanimanje za projekt in ga podpira, projekt pa bo zanimiv tudi za zasebni kapital. Prva faza bo stekla že v aprilu, njeno izvedbo pa vlada pričakuje že sredi poletja.
Na vprašanje, kdaj bo druga faza, je Gašperšič odgovoril, da bo v prvi fazi naloga podjetja, da pripravi dokumentacijo za izvedbo gradbenih del, vse potrebno za sofinanciranje z evropskimi sredstvi ter pripravo razpisa za zasebne vlagatelje. Gašperšič je potrdil, da cela vrsta držav ob trasi od Baltika do Jadranskega morja izraža zanimanje za projekt in ga podpira, projekt pa bo zanimiv tudi za zasebni kapital. Prva faza bo stekla že v aprilu, njeno izvedbo pa vlada pričakuje že sredi poletja.
V drugi fazi, ki bo po Gašperšičevih pričakovanjih nastopila sredi leta 2017, bodo potekali dokapitalizacija ter pogajanja in sklepne dejavnosti zaprtja finančne konstrukcije. Vložek države bo 200 milijonov evrov, vložek zasebnikov in drugih držav pa bo moral biti večji, tako da se dolg ki ga bo najemalo podjetje, ne bo štelo v dolg Slovenije. Večinski lastnik bo tako zasebnik, sedež podjetja pa bo v Ljubljani.
Mogoče so različne oblike sodelovanja, tudi Luka Koper in Slovenske železnice (SŽ) lahko pristopita, je še pojasnil in dodal, da nekega strahu, da vlagateljev ne bo, na vladi ni.
Vabljivi pričakovani donosi
V projekt bodo vlagatelje privabili z obetom donosa, saj bo podjetje obetalo dober donos pri upravljanju novozgrajene infrastrukture. Predvideno je tudi, da bo dohodek iz dejavnosti kar najbolj optimalen, saj so predvidene tudi možnosti razširitve druge infrastrukture, in sicer predvsem pretovora v sami Luki Koper, tako da bo infrastruktura čim bolje izkoriščena. Območje tretjega pomola v Luki Koper bi lahko podelili v koncesijo potencialnemu vlagatelju, je dodal.
V projekt bodo vlagatelje privabili z obetom donosa, saj bo podjetje obetalo dober donos pri upravljanju novozgrajene infrastrukture. Predvideno je tudi, da bo dohodek iz dejavnosti kar najbolj optimalen, saj so predvidene tudi možnosti razširitve druge infrastrukture, in sicer predvsem pretovora v sami Luki Koper, tako da bo infrastruktura čim bolje izkoriščena. Območje tretjega pomola v Luki Koper bi lahko podelili v koncesijo potencialnemu vlagatelju, je dodal.
Dialog z Luko Koper
Stališča Luke Koper, naj država zgradi drugi tir in da tam nočejo nobenega drugega koncesionarja, ne bo mogoče upoštevati, če si želimo, da bo kdaj zgrajen drugi tir, saj se država ne more toliko zadolžiti, da bi vse zgradila sama, je opozoril Gašperšič in nadaljeval, da je z Luko Koper treba vzpostaviti konstruktiven dialog.
Stališča Luke Koper, naj država zgradi drugi tir in da tam nočejo nobenega drugega koncesionarja, ne bo mogoče upoštevati, če si želimo, da bo kdaj zgrajen drugi tir, saj se država ne more toliko zadolžiti, da bi vse zgradila sama, je opozoril Gašperšič in nadaljeval, da je z Luko Koper treba vzpostaviti konstruktiven dialog.
Na vprašanje glede vloge SŽ-ja pri upravljanju drugega tira je minister za infrastrukturo odgovoril, da bo novi tir v koncesijskem obdobju upravljalo podjetje, ki ga bo gradilo. Po izteku tega obdobja pa bi tir lahko prišel tudi v upravljanje SŽ-ja ali pa ga bo država podelila v novo koncesijo komu tretjemu, je sklenil.