Vsa ugibanja ali sploh, kdaj in kako bo zgrajen 2. tir iz Divače do Luke Koper so zaključena. Na popoldanski tiskovni konferenci v Luki Koper je minister Gašperšič potrdil, da se tir bo gradil, začelo se bo letos, v celoti pa bo zgrajen z udarniškim delom državljanov……
Tako so zaključena tudi vsa namigovanja, spletke, hičkovski scenariji, ter exel preračunavanja, ki so razdeljevala javnost v naši mali podalpski.
Kako je prišlo do te končne odločitve in zakaj tako, ter kako bodo dela 2.tira potekala, je pojasnila dodalo nekaj vodilnih predstavnikov novo ustanovljenega projekta “Udarniška Slovenija”, pojasnjevanje pa je odprl minister za infrastrukturo Peter Gašperšič :
“Res je, da so Kitajci oddali najboljšo ponudbo za izdelavo 2. tira, po kateri bi izdelali kar dva tira v 2.tiru in to v slabem letu za 450 milijonov, ampak vsakemu povprečnemu državljanu je jasno, da je to prepoceni za naš standard.
Prisluhnili smo tudi mnenjem strokovnjakov, ki so ugotovili, da bi se morali po ocenah strankarskih komisij zadolžiti za 2.tir za 1,5 milijarde, po ocenah komisije, ki nadzira komisije, katere nadzirajo komisije, pa bi se lahko končni znesek povzpel tja do 2,8 milijarde, brez DDV.
A vsi se zavedamo, da je recesija je in moramo šparati, zato ni razloga, da bi plačevali za nekaj, kar lahko naredimo sami in tako oživimo pregovorno slovensko znanje in delavnost državljanov. Da, 2.tir bomo zgradili z veseljem državljanov, z udarniškim delom, v delovnih brigadah in tako obudili tudi uspavano tradicijo.
Delo celotnega 2. tira bodo tako v udarniških brigadah izvedli naši zavedni, domoljubni državljani, ki bi itak za to našo državo naredili prav vse. Tudi parlamentarci bomo v teh udarniških akcijah zavihali rokave in pljunili v dlani.”
Sledil je podrobnejši opis poteka projekta “Udarniška Slovenija”, največjega udarniškega projekta v samostojni Sloveniji, kar je razgalil koordinator udarniškega odbora Uroš Lubej, sicer tudi strokovnjak za statično difuzijo iz TOZDa Solidarnost, iz katerega bodo člani udarniško delali nadure tudi ponoči :
“Vsak državljan Slovenije, starejši od 10 let, bo moral oddelati v paketu najmanj 7 dni udarniškega dela na 2. tiru, kar bo šteto v delovno dobo. Izdelali bomo razpored, da bodo vsi državljani prišli na vrsto. Delalo se bo 16 ur dnevno, v dveh izmenah, prenočevalo v mobilnem šotorskem naselju, kjer bo potekal tudi bogat kulturni program vsak večer, ter športne aktivnosti.
Državljane bomo na delovno traso pripeljali in odpeljali z državnimi prevozniki, prehrana in pijača, s katero nas bodo brezplačno oskrbovali državni prehrambeni obrati, bo brezplačna, kuhale pa bodo upokojenke, po preverjenih recepturah tradicionalne babičine kuhinje.
Delili bomo tudi udarniške značke in diplome, udarniške uniforme za vse udarnike pa bodo sešili v državnih tekstilnih podjetjih, kolikor mi je znano, pa so slovenski glasbeniki že blizu konca snemanja himne “Udarniška Slovenija”.
Prav vsa dela, od izkopavanj do polaganj tirov, bomo, po slovenski tradiciji, izvedli ročno in tako turbo neoliberalnemu kapitalizmu pokazali, kaj zmore ljudska sloga, obenem pa bo 2. tir tako pridobil tudi dodano umetniško vrednost, s tem pa tudi nesporno prepoznavnost v svetu, katero bomo, poleg tovorne, prodajali tudi kot turistično atrakcijo, zato se bo vsak hotel voziti po njej, kakor tudi kupiti koščke razbitih skal, katere bomo prodajali kot Berlinski zid.
Torej bomo vse prihranili pri udarniškem delu polaganja 2. tira in potem celo dobro služili s turističnimi ogledi le tega, kar se, morate priznati, do zdaj še ni zgodilo nobenemu projektu v naši državi.”
Zakaj in kako pa je sploh prišlo do zaključka, da so ravno domoljubni Slovenci edini primerni za udarniško postavitev 2. tira, pa je pojasnil strokovnjak za trde predmete Bine Skala v svoji poglobljeni analizi :
“Osnovna testiranja kamnin na trasi 2.tira so po Mohsovi lestvici sicer namigovala, da bi utegnil udarniško ročno razbijati to istrsko-kraško kamnino prav vsak človek iz vsakega kotička sveta, a potem smo pristopili podrobnim analizam.
Presejalni test gostote blata je bil tisti ključen moment, ki je pripeljal do nespornih zaključkov, da se s kamnitimi skalami, katere bo treba prebijati na poti 2. tira, lahko poistoveti, in temu primerno kosa, le Slovenec. Zaključili smo, da je to lahko zgolj in edino slovenski projekt, “Udarniška Slovenija” pa edina možna izvedba.”
In kot se spodobi za pravi nacionalni projekt, je svojo aktivno prisotnost v udarniškem delu napovedal tudi večni brigadir, ki bo v “Udarniški Sloveniji” odigral vlogo motivacijskega guruja, predsednik Borut Pahor, veteran udarniških delovnih akcij :
“Ta projekt potrebujemo, udarniško delo nas bo združilo v homogeno, kompaktno celoto. Mladi bodo končno lahko tudi praktično dojeli, kako se je gradila ta država pred 40, 50, 60imi leti, kako so se gradili njih domovi, ceste, železnice, šole, stadione, dvorane, bolnice, tovarne, pločniki in parkingi, po katerih zlivajo svoje viške navdušenja havba partijev.
Komaj čakam, da v Divači kresnem z macolo po prvi skali in potem naš zmagovit prihod v Luko, kot v časih osvoboditeljev, kakor tudi doživljenske brezplačne vožnje po 2.tiru za vse udarniške državljane.
Dragi moji sodržavljani, ne tarnamo, našli smo rešitev – Udarimo še enkrat, gremo se ušvicat !“