Češki prometni minister Karel Havlicek se je v četrtek s poljskim kolegom Andrzejem Adamczykom pogovarjal o obnovi železniške povezave na dolge razdalje Praga - Vroclav. Objavil je načrt za obnovitev teh vlakov od decembra 2022. Poljaki nato želijo razširiti povezave do Gdynije.
Po besedah češkega ministra je mogoče domnevati, da bodo v Prago - Ústí nad Orlicí - Lichkov - Wrocław vozili štirje pari vlakov na dan z nadaljnjim nadaljevanjem v smeri Gdynije s časom vožnje približno štiri ure med Prago in Vroclavom. Zaenkrat se na češki strani pričakuje neposredna dodelitev, ni pa jasno, pri katerem prevozniku.
Leo Express se od 20. decembra dalje udeležuje zasedanja Praga - Vroclav, v Wroclaw (v sodelovanju s Kolejem Dolnośląskie) pa gre le trikrat na teden: v petek, soboto in nedeljo. Pot traja 4 ure in 36 minut. Pred nekaj leti so se Češke železnice odpravile tudi v spodnjelezijsko metropolo, hitri vlak iz Uste nad Orlicí.
Strežnik Rynek Kolejowy je o načrtih poljskega prevoznika PKP Intercity obveščal tudi o drugih progah, ki vplivajo na Češko republiko. Obstoječe vlake Praga - Krakov naj bi podaljšali do Przemysla, rok pa ni določen. RegioJet in Leo Express sta že pred tem napovedala načrt poti za to pot. PKP Intecity želi tudi vzpostaviti novo dnevno povezavo med Vroclavom in Dunajem prek Ostrave in Břeclava.
Ministri so obravnavali tudi problem medsebojnega povezovanja avtocest vzdolž D11, katerega gradnja je v primerjavi s Poljaki zdrsnila. Predvidoma več kot 40 kilometrov med Jaroměřom, Trutnovom in državno mejo bo predvidoma dokončano med letoma 2026 in 2027 po trenutnih načrtih.
"Morali bi skrajšati priprave, pospešiti odkupe zemljišč in zgraditi vsaj nekaj let prej odsek Trutnov - državna meja. Če bodo Poljaki čez tri leta na češko-poljski meji, se bodo pojavili zapleti v prometu, "je dejal Havlíček.
Napovedal je, da bo v poslanski zbornici pod vodstvom poslanca Martina Kolovratnika (ANO) ustanovljena ekipa s celotnim političnim spektrom, ki bo na Poljskem navdihnila za pospešitev gradnje.