V zgodovini madžarske proizvodnje železniških vozil se začne novo poglavje: na slovesnosti v Stadlerjevi tovarni v Szolnoku je bila predstavljena prva pobarvana karoserija voznega parka FLIRT InterCity podjetja GYSEV. Projekt je prvi InterCity nakup večdelnih enot na Madžarskem po 30 letih, katere komponente bodo izdelane v 15 let stari tovarni v Szolnoku, z madžarsko strokovnostjo in švicarsko natančnostjo.
Prvo pobarvano karoserijo večdelne garniture GYSEV FLIRT InterCity je dokončano v tovarni Stadler v Szolnoku, ki sta jo odkrila János Lázár, minister za gradbeništvo in promet, ter Peter Spuhler, predsednik upravnega odbora Stadlerja. Karoserije 11 novih, dvojno aktualnih InterCity FLIRT večdelnih enot, ki jih izdeluje GYSEV, izdelujejo madžarski strokovnjaki v Szolnoku.
Vozila bodo neprekinjeno v uporabi od konca leta 2027 na relacijah Sopron-Budimpešta in Szombathely-Budimpešta, celoten vozni park pa bo dokončan do začetka leta 2028. Petdelna vozila z dvojnim tokom bodo lahko vozila ne le na Madžarskem, temveč tudi v Avstriji.
"Za tovarno v Szolnoku je veliko priznanje, da lahko po dolgem času proizvaja karoserije za domači trg, kar odpira novo poglavje v železniškem prometu. S predajo nove flote GYSEV se bo število vozil, ki jih proizvaja Stadler, na Madžarskem povečalo na več kot 200 enot. Še vedno lahko rečemo, da vsak drugi potnik potuje na naših vlakih, ki zagotavljajo povprečno 96 % razpoložljivosti," je poudaril dr. Róbert Homolya, predsednik Stadler Trains Hungary Zrt.
Stadlerjeva karoserijska tovarna v Szolnoku je januarja 2025 praznovala 15. obletnico. V zadnjem petnajstem desetletju je Stadler razvil svojo lokacijo v Szolnoku v največjo tovarno za izdelavo karoserij v srednji in vzhodni Evropi z nenehnimi naložbami, razvojem in ustvarjanjem novih delovnih mest, kar je ustvarilo več kot 6000 karoserij za železniška omrežja 14 držav.
Energetsko učinkovita vozila FLIRT InterCity, ki dosegajo hitrosti do 160 km/h, bodo imela zasnovo 1. in 2. razreda, klimatizirano kabino, napreden informacijski sistem za potnike ter sedeže z Wi-Fi in USB-C priključki. Več sedežev pozimi in do 18 koles poleti zagotavlja prilagodljivost. Končna zasnova, ustvarjena s skupnim delom GYSEV, Stadlerja in oblikovalske ekipe Innova, združuje ikonične zeleno-rumene barve železniškega podjetja z modernimi srebrnimi toni in elegantnimi dizajni.
"Novo predstavljeno telo je prvi otipljiv rezultat razvoja, ki bo temelj prihodnjega InterCity prevoza. Potniki GYSEVA lahko potujejo med Budimpešto in Zahodno Transdanubijo v elegantnem, udobnem in okolju prijaznem vozilu," je povedal Szilárd Kövesdi, izvršni direktor GYSEV Zrt.
