3. novembra so danske državne železnice Danske Statsbaner začele obratovati vlake Talgo 230 push-pull na poti, ki povezuje glavno mesto države s Hamburgom. Kmalu bodo predstavljeni tudi podobni vlaki Deutsche Bahna, v Nemčiji znani kot ICE L.
Prvi vlaki Talgo 230, ki so jih naročile danske državne železnice Danske Statsbaner, so na Dansko prispeli konec januarja 2024. Prvotno so DSB domnevali, da bo postopek pridobivanja vseh potrebnih odobritev za začetek njihovega delovanja trajal precej kratek čas. Vendar se to ni zgodilo, zato lansko jesen ni bilo mogoče uvesti novih vlakov v obratovanje, kot je bilo prvotno pričakovano. Vsa potrebna prometna dovoljenja so bila končno pridobljena letos sredi septembra, o čemer smo vas takrat obvestili na straneh "Rynek Kolejowy". Spomnimo se, da je zadnjo od potrebnih odobritev nato izdal Trafikstyrelsen, danski državni organ, pristojen za železnice in civilno letalstvo.
Pred tem je danski nacionalni prevoznik pridobil tudi ustrezna dovoljenja pri Eisenbahn-Bundesamt, nemški zvezni agenciji za regulacijo železniškega trga in Agenciji Evropske unije za železnice. Proizvajalec novih vlakov je nekoliko skrivnostno pojasnil dolžino postopka homologacije in opozoril na potrebo po izvedbi različnih vrst preskusov interoperabilnosti, npr. "preskusov elektromagnetne združljivosti", ki zahtevajo tesno sodelovanje z upravljavci železniške infrastrukture (Banedanmark na Danskem in DB InfraGo v Nemčiji) ter s TÜV SÜD Rail. Na tej točki je treba spomniti, da so bili novi vlaki kupljeni za progo København-Hamburg. Talgo 230 je na njem debitiral z zamudo približno enega leta - 3. novembra.
Za zdaj novi vlaki služijo le enemu paru vlakov na dan od petih (marca 2026 se bo začel šesti, za poletno sezono naslednje leto pa je načrtovanih kar 10 parov), čeprav je DSB že prejel 8 od 16 naročenih kompletov. Različica Talgo 230 za DSB je rekonfigurabilni potisno-vlečni vagonski vlak z največjo delovno hitrostjo 200 km/h, ki bo deloval v kombinacijah od 9 do 15 vagonov. V največji konfiguraciji bo mogoče prevažati 492 potnikov na sedežih. To je veliko več kot Pendolino PKP Intercity, ki lahko sprejme 402 osebi. Na tej točki je treba poudariti, da je Talgo 230, tako kot drugi vlaki iz te družine, edinstven, zelo nenavaden dizajn.
Sestavljeni so iz zelo kratkih vagonov, enoosni podstavni vozički pa se nahajajo pod prehodi med vagoni. To omogoča povečanje širine telesa ob ohranjanju merilnika in znatno zmanjšanje teže, kar pomeni zmanjšanje porabe električne energije, kar je tako pomembno v dobi naraščajočih cen električne energije v Evropi. Družina Talgo vključuje tako potisno-vlečne vagonske vlake kot več enot s pogonskimi glavami. Oba sta na voljo v različici s pasivnim sistemom nagibanja karoserije. V primeru Talga 230 sta bila poleg zelo kratkih odsekov uporabljena tudi dva nekoliko daljša. To so skrajni odseki, ki vsebujejo tudi običajni dvoosni podstavni voziček.
Komplete vagonov Talgo 230 so naročile tudi nemške državne železnice Deutsche Bahn (pod imenom ICE L) in FlixTrain, ki jih namerava izzvati v velikem obsegu. ICE L naj bi bil uveden v promet s potniki na krovu pozneje letos, s spremembo decembrskega voznega reda. V nasprotnem primeru nda so v primeru danskega Talga 230, ki ga bodo poganjale električne lokomotive Vectron, ki jih proizvaja Siemens, sestavni del naročila za DB električne lokomotive Travca španskega proizvajalca. Dodajmo, da bodo prihodnje leto starejši vlaki Talgo v različici s pasivnim sistemom nagiba karoserije, ki so jih doslej uporabljale španske državne železnice Renfe, začeli obratovati na Češkem in Slovaškem v barvah Leo Expressa, ki bo debitiral na progi Praga – Bratislava.
