sobota, 14. december 2024

[NIZ-NS] CAF-ov ATO testiran na Nizozemskem

 Oddelek za signalizacijo CAF je zaključil ambiciozen projekt tehnoloških inovacij, osredotočen na izvajanje samodejnega delovanja vlaka (ATO) do ravni GoA4 (fully autonomous) na Nizozemskem, v sodelovanju z Nederlandse Spoorwegen.



Ta projekt je vključeval dve ključni smeri delovanja. Prvi, ATO Endurance, je obsegal izvedbo izčrpnih testov sistema ATO na ravni GoA2 (avtomatska vožnja z voznikom v kab), delovanje v celotnem nizozemskem omrežju ne glede na prisoten sistem samodejne zaščite vlaka (ATP), ne glede na to, ali gre za ETCS, nacionalni sistem ATB ali kombinacijo obojega. Cilj je bil oceniti izboljšave energetske učinkovitosti, točnosti in zmogljivosti, ki pokrivajo več kot 40.000 prevoženih km.

Druga linija raziskav je bila osredotočena na daljinsko/avtonomno ranžiranje, torej so se oddaljene in avtomatizirane operacije izvajale v realnem depojskem okolju, vključno s potjo med depojem in prvim/zadnja postaja, tudi z mešanim prometom. Preizkusi so vključevali manevre v oddaljenem načinu (GoA1 in GoA2; ročne in samodejne oziroma ) oziroma popolnoma avtonomne operacije (GoA4, driverless).

Uspeh programa se je pokazal v predstavitvi med depojem De Vork in glavno postajo v Groningenu. Zaključeni sta bili dve vožnji z daljinsko vožnjo (GoA1) z daljinsko vodeno sklopitvijo in odklopitvijo ter ena vožnja na ravni GoA4. Slednje je vključevalo napredne naloge, kot so aktiviranje kabin, priklop in odklop z drugimi vlaki, vožnja ob spoštovanju bočne signalizacije in zaznavanje ovir, vključno s postanki odbojnikov tirov, vlaki in lutke. Kljub neugodnim vremenskim razmeram, kot sta močan dež in sneg ob noči, so sistemi zaznavanja dokazali svojo zanesljivost in zagotovili uspešno delovanje.