Zastoj pri posodobitvi voznega parka pri Deutsche Bahn: Iskanje ponudnika za 95 vlakov naslednje generacije ICE zaenkrat ni uspelo.
Zamišljen je kot "ICE prihodnosti" in naj bi dejansko deloval v nemškem hitrem omrežju od začetka leta 2030 - vendar je zdaj povsem nejasno, ali in kdaj bo ICE 5 prišel. Deutsche Bahn je ustavil razpis za prestižni projekt. Pred približno enim letom, 15. decembra 2023, je transportno podjetje objavilo veliko naročilo: razvoj, izgradnja in odobritev novega voznega parka vlakov.
Od takrat ni bila prejeta nobena ponudba, ki bi ustrezala zahtevam železnice, kot je za t-online povedal tiskovni predstavnik Deutsche Bahn. S tem je potrdil informacije iz industrijskega medija "Železnice v Ö, D, CH" na platformi X.
Siemens in Alstom sta bili možni možnosti
V tekmi za naslednjo generacijo ICE sta bili samo dve podjetji – Siemens in njegov francoski konkurent Alstom. Deutsche Bahn je z njimi sodeloval pri razvoju konceptov in podjetja so se lahko prijavila na razpis. Siemens je razvil in izdelal vse prejšnje generacije ICE, TGV pa prihaja iz Alstoma.
Na seznamu želja železnic so bili vlaki, ki vozijo najmanj 300 km/h in ponujajo okoli 940 sedežev z največjo dolžino 400 metrov. Pričakovanje: novi koncepti notranjosti, večja dostopnost s čim več brezstopenjskimi enako visokimi vhodi ter novi standardi energetske učinkovitosti in tehnične zanesljivosti. Morali bi nadomestiti zastarele motorje ICE, kot sta ICE 1 in ICE 3, hkrati pa razširiti floto motorjev ICE v prihodnosti.
ICE 4 izdelujejo od leta 2015
Železnica se dosledno drži strategije posodabljanja voznega parka, je na vprašanje t-online pojasnil tiskovni predstavnik družbe. Danes je v uporabi že več vlakov ICE kot kadar koli prej. Nova flota ICE 4 je od marca 2024 dopolnjena s 137. vlakom. DB bo do leta 2030 še naprej pomlajeval svojo floto za prevoz na dolge razdalje zahvaljujoč naročenim ICE 3neo in ICE L. Trenutni ICE 4 od leta 2015 izdelujeta Siemens in Bombardier .
Razpis, ki je zdaj ustavljen, je bil namenjen okvirnemu sporazumu za do 95 vozil in 33 v prvi tranši. V razpisu je bil naveden znesek v višini ene milijarde evrov - nadomestni znak, saj naj bi ponudbe v razpisu navajale točen pogodbeni znesek.
Cena bi lahko bila razlaga za neuspeh. je dejal t-online Detlef Neuß, tiskovni predstavnik združenja potnikov Pro Bahn. Železniški uradniki so se morda odločili, da projekt ustavijo. Neuß za t-online: "Denarja za železnico je očitno premalo. Vem, da si številni zaposleni tam puščajo sive lase."