sobota, 6. julij 2024

[PL-PKP IC/Newag] Newag: Gradimo novo generacijo impulznih vlakov za PKP Intercity

 V prisotnosti ministra za infrastrukturo Dariusza Klimczaka je PKP Intercity 5. julija z Newagom podpisal pogodbo za izdelavo 35 vozil z dvojnim pogonom, ki lahko vozijo tudi zunaj voznega voda. Bruto vrednost pogodbe je 3, 3 milijarde PLN.



"Potniki številnih neelektrificiranih prog, po katerih vozijo vlaki IC in TLK, po uvedbi novih dvovlečnih vlakov IMPULS ne bodo več občutili spremembe oprijema med dolgimi postanki na postajah, kar bo znatno skrajšalo njihovo potovanje v večja mesta," je dejal Janusz Malinowski, predsednik PKP Intercity. "To bo zanje ogromna sprememba potovalnih pogojev," je dodal.

Za Newag je naročilo za izdelavo takšnih vlakov IMPULS izziv, saj mora proizvajalec izdelati vozilo na dolge razdalje z različnimi delovnimi parametri in udobnejšim od regionalnih vozil. O tem smo se pogovarjali s predsednikom proizvajalca Nowy Sącz - Zbigniewom Konieczekom.

35 vozil bo pripadalo novi generaciji vlakov IMPULS. Ker mora biti več enot za PKP Intercity projektiranih za promet na dolge razdalje, mora biti udobje potnikov večje kot pri regionalnih dvovlečnih vozilih (kot so tista, ki se uporabljajo v Pomeraniji, Spodnji Šleziji, Lodžu in številnih drugih regijah). Dodatni modul motorja bo zasnovan tako, da bo v prihodnosti mogoče dizelski motor zamenjati z baterijami ali vodikovim pogonom.

Biti mora zelo tih in zelo udoben

– uporabili smo superkondenzator. To je prva takšna rešitev v Evropi. Povzroči, da vlak med zaviranjem vrne energijo superkondenzatorju. S hitrostjo 110 km/h lahko ta superkondenzator napolnimo do 100% z enim zaviranjem. Zahvaljujoč tej energiji lahko pospešimo vozilo od 0 do 60 km/h na kilometer brez uporabe dizelskega motorja. Zahvaljujoč temu bistveno zmanjšamo porabo goriva za približno 30%. Trenutno ne oddajamo izpušnih plinov,« je povedal Zbigniew Konieczek.

Vozilo bo v primerjavi z regionalnimi vlaki IMPULS imelo spremenjen sistem vzmetenja, kar bo zaradi boljšega oblazinjenja neenakomernosti proge pomenilo veliko večje udobje pri vožnji. "Prav tako bomo posodobili sistem tekalnega mehanizma, da bi zmanjšali vibracije na minimum in čim bolj zmanjšali hrup. Pri tem vam bo pomagala boljša zvočno izolirana škatla. Pomembno bo tudi, da motor izolirate od prostora za potnike, saj bo nameščen v ločenem delu,« je dodal Konieczek.

Prvi nizkopodni vlak v Intercityju

Dvovlečni vlak Impuls bo prvo vozilo v voznem parku PKP Intercity z nizkimi vhodi, brez stopnic. Če voznega voda ni, bo lahko pospešil do 130 km/h. "Pod žico" bo narasla do 160 km/h.

Vodja Newaga je ponovil, da se bo rok za dostavo vlakov IMPULS 3 v PKP Intercity ohranil. Prvi dve enoti bosta predani PKP Intercity po 30 mesecih od podpisa pogodbe, izvajalec pa jamči za vzdrževanje vozil za 10 let uporabe. Treba je omeniti, da skupni znesek vseh pogodb med PKP Intercity in Newag znaša 9 milijard PLN. Poleg vlakov Impuls proizvajalec dobavlja Intercity tudi z enosistemskimi lokomotivami Griffin s hitrostjo 160 km/h in večsistemskimi lokomotivami Griffin 200 s hitrostjo 200 km/h. Slednji, čeprav njihova dostava močno zamuja, čakajo le na odobritev dokumentov o odobritvi s strani Urada za železniški promet.

Ena enota bo imela sedeže za 178 oseb (154 v drugem razredu in 20 v prvem razredu). Vozila bodo opremljena s 4 prostori za invalide in njihove negovalce. V njih bo 8 stojal za kolesa. Več enot bo imelo stroje za prodajo prigrizkov in pijač.

Mielec in Chojnice v mreži povezav

– Nakup novih vlakov bo omogočil razširitev transportne ponudbe na neelektrificiranih progah. Povezave bodo na voljo prebivalcem m.in. Hajnówka, Zamość, Hrubieszów, Mielec, Zagórze, Krosno, Jasło, Nysa, Jelenia Góra, Gorzów Wielkopolski in Chojnice. Povezave na dolge razdalje bodo na koncu služile tudi Ostrołęki in Łomżi, je sporočilo ministrstvo za infrastrukturo.