Avtomatizirano delovanje je ključna funkcija za razširitev zmogljivosti železnic in krepitev učinkovitosti železnic. V sodelovanju s S-Bahn Berlin je Siemens Mobility prvič v komercialnem delovanju namestil in bo testiral sistem za zaznavanje ovir – ključno tehnološko komponento za omogočanje popolnoma avtomatizirane vožnje.
Cilj projekta je temeljito ovrednotiti delovanje novega sistema za zaznavanje ovir med vsakodnevnim delovanjem v različnih vremenskih razmerah in razmerah na poti. Testni podatki bodo uporabljeni za nadaljnjo izboljšavo sistema in optimizacijo pozicioniranja senzorjev za zaznavanje. Sistem bo ves čas trajanja projekta beležil podatke o ozadju, njegovega delovanja pa ne bodo opazili niti strojevodje niti potniki.
V prihodnosti lahko sistem za zaznavanje ovir pomaga voznikom pri izogibanju nesrečam, kar bo stabiliziralo vsakodnevno delovanje S-Bahna in povečalo točnost. Sistem obljublja, da bo ključna tehnologija za omogočanje digitaliziranih, popolnoma avtomatiziranih železniških operacij v prihodnosti.
Testiranje tehnologije bo potekalo v sodelovanju med Siemens Mobility (nadzor namestitve, senzorji, strojna oprema, programska oprema in digitalni zemljevid), S-Bahn Berlin (vlaki, namestitev, delovanje) in Digitale Schiene Deutschland/DB InfraGo (digitalno kartiranje). , odprta podatkovna platforma). Rezultati testov bodo ovrednoteni skupaj z VBB.
S tehnične strani bodo senzorji, uporabljeni v projektu, vključevali visoko zmogljive LiDAR-je za zaznavanje predmetov na blizu in na dolge razdalje ter infrardečo kamero. Algoritmi za vrednotenje senzorskih podatkov so bili razviti posebej za železniški sektor v raziskovalnem projektu "Berlin Digital Rail Operations - BerDiBa" s strani Siemensa v Berlin-Adlershofu in so bili že večkrat optimizirani.
Sistem nenehno primerja položaj vlaka z lokacijo zaznanih predmetov z uporabo digitalnega zemljevida. Na podlagi teh tekočih izračunov se sprejmejo odločitve, ali naj strojevodjo opozorijo ali zavirajo. Za ta namen je prvič uporabljen na novo razvit zemljevid DB InfraGo, ki realnost prikazuje s centimetrsko natančnostjo v 3D.
Kot del pobude Digital Rail Germany si Siemens in Deutsche Bahn prizadevata za nov pristop za pospešitev uvedbe te tehnologije zaznavanja v železniškem sektorju in spodbujanje inovacij v Nemčiji. V projektu bodo izbrani podatki, ki prikazujejo ovire na stezi, na voljo centralno v anonimizirani obliki in jih bo mogoče uporabiti za raziskovalne namene, kot je usposabljanje modelov AI ali za validacijo sistema.
Po enoletni testni fazi skozi vse letne čase mora biti asistenčni sistem pripravljen za uporabo kot sistem za pomoč pri zaviranju v sili, ki deluje v ozadju in podpira voznika. Na podlagi podatkov, ustvarjenih v tej fazi, bo sistem mogoče uporabiti skupaj z drugimi komponentami avtomatizacije za avtomatizirano vožnjo pri nizkih hitrostih, na primer med ranžiranjem v depoju ali pri uvajanju ali zaustavitvi vlaka. Namen terenskega preizkusa je:
- pridobiti znanje o mejnih pogojih za zaznavanje ovir s pomočjo skupnega vrednotenja podatkov,
- zabeležiti in oceniti delovanje senzorske tehnologije v posebnih pogojih delovanja, kot so dež, megla, sneg in umazanija,
- zmanjšati tveganja, povezana z načrtovanjem projektov (tehnologija, izračuni, roki) in
- Optimizirajte nastavitve sistema, da se izognete lažnim alarmom, ki so bistveni za delovanje brez voznika.
Sodelujoči partnerji Siemens Mobility, Deutsche Bahn (S-Bahn Berlin, DB InfraGo, DB Systemtechnik) ter deželi Berlin in Brandenburg s Transportnim združenjem Berlin/Brandenburg bodo v raziskovalnem projektu skupaj analizirali ugotovitve in podatke iz projekta. Namestitev niza prototipnih senzorjev za zaznavanje ovir je že končana v vlak S-Bahn Berlin. Kot del testiranja na terenu bo s senzorji opremljenih do deset vlakov v voznem parku berlinskega S-Bahna. Po končanem preizkusu na terenu je predvidena odstranitev senzorjev.