nedelja, 10. september 2023

[UK-HS2] Novi hitri vlak HS2 v Angliji

 Vlaki za visoke hitrosti, ki naj bi v 10 letih začeli voziti po železniškem omrežju HS2, so bili označeni kot najbolj okolju prijazni na svetu. Vlaki, ki jih v Združenem kraljestvu načrtujejo in izdelujejo v skupnem podjetju Hitachi in Alstom, bodo v svojem življenjskem ciklu manj ogljično intenzivni kot kateri koli drugi vlak za visoke hitrosti v načrtovanju, proizvodnji ali delovanju danes.



Nova zasnova, ki temelji na uspešnem zelo hitrem vlaku Frecciarossa, ki zdaj obratuje v Italiji in Španiji, je postal prvi vlak na svetu, ki je dosegel globalno akreditacijo PAS 2080 Britanskega inštituta za standarde. Delo med podrobnim načrtovanjem vlaka bo optimiziralo težo karoserije, kolesnih dvojic in kablov; in izdelajte več vlaka z recikliranimi materiali, ki jih je mogoče reciklirati.

Veliko truda je vloženega tudi v zmanjšanje porabe energije vlaka, vključno z izboljšavami njegove aerodinamike, zaradi česar je postal prvi vlak za visoke hitrosti na svetu, ki ima gladko, dinamično učinkovito spodnjo stran, kar zmanjšuje njegov koeficient upora. Nazadnje, vlečni sistem vlaka in električni motorji bodo visoko energetsko učinkoviti – zmanjšali bodo povpraševanje po energiji za vlak, ki bo dosegal hitrosti do 225 mph in je zasnovan za vožnjo 28.500 milj med servisiranjem.

HS2 Ltd je decembra 2021 oddal pogodbo za načrtovanje, gradnjo in vzdrževanje 54 zelo hitrih vlakov skupnemu podjetju Hitachi Rail in Alstom. Zaradi začetka proizvodnje s proizvodne linije okoli leta 2027 bodo enote z osmimi vagoni, ki merijo 200 m, izdelovati v treh tovarnah v Združenem kraljestvu. Hitachijeva tovarna v Durhamu bo skrbela za sestavljanje karoserije in začetno opremljanje, preden bo nadaljnje opremljanje in testiranje preneslo v Alstomovo zgodovinsko tovarno Derby. Za povečanje zmogljivosti za gradnjo vlakov v Združenem kraljestvu bodo vsi podstavni vozički izdelani in vzdrževani v Alstomovem obratu Crewe.

Vsak vlak v voznem parku, ki je določen za zagotavljanje brezhibnih neposrednih potovanj prek omrežij HS2 in običajnih omrežij, bo podvržen obdobju strogih statičnih in dinamičnih testiranj, preden se bodo začele storitve hitrih potniških storitev med letoma 2029 in 2033. Akreditacija BSI za nizke emisije ogljika za vlake HS2 bo trajala tri leta. potem ko je sama železniška infrastruktura prejela enako priznanje za svoj cilj prepoloviti vsebnost ogljika v svojih predorih, viaduktih in usekih, skupaj s postajami in železniškim sistemom.