torek, 7. junij 2022

[FRA/CZ-SNCF TGV] Čakalna vrsta čez platformo. Veteran francoske hitre ceste je privabil množice

 Komplet francoskih hitrih TGV, ki je od ponedeljka zjutraj razstavljen na glavni postaji v Pragi, je privabil na stotine ljubiteljev železnic, ki so brez težav stali v vrsti vsaj eno uro. So pa komplet fotografirali tudi navadni potniki, ki so zadnji peron na hitrih vlakih proti Děčínu zapustili s kompleti, ki so običajno sestavljeni iz najstarejših avtomobilov, ki jih uporablja nacionalni prevoznik.



»Prišli smo iz Plzna, predvsem zaradi sina, ki vsak prosti trenutek slika vlake. Izpustili smo ga iz šole in gremo popoldne nazaj,« je povedal MF DNES Tomáš Kupeček, ki je prispel z vso družino.

Po besedah ​​ministra za promet Martina Kupke pa večmesečni namen promocijske vožnje ene prvih garnitur francoskih TGV ni bil pritegniti ljubiteljev železnic in fotografov železniških vozil, tako imenovanih kadrov, ampak predvsem Splošna javnost.



»Ljudje želimo prepričati, da hitri vlaki na Češkem niso samo vizije, ampak neke zračne zapore. To je zaveza češke vlade, da je železnica za visoke hitrosti smer, v katero želimo iti. In prav veliko obiskovalcev verjame, da se bodo s podobnim strojem v doglednem času vozili tudi na Češkem,« je dejal minister.

»Takšno je. S hitrim vlakom sem se odpeljal v Nemčiji in rad bi, da se peljejo tudi pri nas,« je povedal Jan Walter, ki si je prizorišče prišel ogledat na osrednjočeško postajo v Hostomicah. Toda vsi niso razumeli, zakaj je uprava za železnice na Češko pripeljala stroj, ki je v uporabi že štirideset let.

»Pred nekaj meseci sem o tem prebral, da bodo prinesli ta odpad. Tako sem prišel pogledat, kako to izgleda od znotraj. Če bo kaj takega kot naš Pendolino,« je povedal Jiří iz Prage. Po mnenju uprave za železnice pa je izbira stroja logična. Gre za zadnji komplet iz originalne serije, ki je v preteklosti postavila več hitrostnih rekordov in je ohranjena kot nekakšen muzejski in promocijski komplet.

Drugi razlog je veliko bolj prozaičen. Novi kompleti, ki so od lani zamenjali prvotni model, so že v uporabi. Njihovo izposojanje ne bi stalo devet milijonov kron, kot v primeru tega stroja , vendar bi bilo treba plačati izgubljeno prodajo. »Takšno je. Njihov umik bi bil nerealen,« je pojasnil Jiří Svoboda, generalni direktor Uprave za železnice.


Prvi kilometri prog, po katerih bo mogoče voziti s hitrostjo tristo kilometrov, naj bi na Češkem nastali od leta 2025. V naslednjih petih letih naj bi se povečanje hitrosti odražalo v potovalnih časih, ko bo del proga bo omogočala višje hitrosti v kombinaciji s počasnejšimi odseki doslej običajnih prog.


Zanje rutina, za nas čudež


Predstavitev francoskega stroja ni naključje. S sodelovanjem s francoskim operaterjem hitrih cest SNCF je češka uprava za železnice vstopila v čas izbire med posameznimi sistemi za visoke hitrosti v Evropi. Uprava za železnice je tako od Francozov odkupila velik del znanja (na primer tehničnih standardov) in ustanovila skupno podjetje, ki postopoma rešuje težave z uvedbo hitrih prog na Češkem.

V ponedeljek se bodo vlaki preselili v Brno na sejem železniške tehnike, kjer bodo ostali do 9. junija, nato pa se bodo odpravili v Jihlavo (10. junija) in Ústí nad Labem (11. junija).


Ústí nad Labem je regija, kjer načrti za izgradnjo hitrih prog naletijo na največji odpor lokalnih združenj. Glavni razlog je v tem, da je država v času izdelave študij spremenila traso bodočega vlaka in dala prednost varianti neposredne povezave z Ústí nad Labem. Zaradi tega so načrtovalci železniške uprave zapustili traso, ki je sledila po načelih teritorialnega razvoja, in novo progo premaknili vzhodno.

Razstavljeno enoto TGV PSE z registrsko številko 16 je Alstom izdelal leta 1980 za projekt TGV Sud-Est (jugovzhod). Skupno je bilo izdelanih 109 enot z značilno oranžno prevleko. Vlak v skupni dolžini 200 metrov je sestavljen iz dveh vlečnih in osmih vstavljenih vagonov.

Trenutno pa se stroj v podrobnostih razlikuje od prvotne zasnove. Enota je doživela dve generaciji modernizacije. V 90. letih prejšnjega stoletja so spremenili hlajenje podvozja in motorja, povečala se je tudi potovalna hitrost z 270 na tristo kilometrov na uro. Nadaljnja posodobitev okoli leta 2010 je prinesla oživitev notranjosti.