8. oktobra 2021 je ÖBB danes obvestil Stadler, da nameravajo ponovno ponuditi okvirni sporazum za izdelavo in dobavo do 186 dvonadstropnih EMU. Stadler zelo obžaluje odločitev ÖBB. Ponudbo je ÖBB ocenil kot pravno veljavno ter komercialno in tehnično najboljšo. Stadler bo izčrpal vsa pravna sredstva, ki so mu na voljo.
Leta 2019 je ÖBB začel s kompleksnim in strokovno vodenim razpisnim postopkom za nakup do 186 dvonadstropnih EMU. Po postopku oddaje javnega naročila, ki je trajal več kot dve leti, je ÖBB ponudbo, ki jo je predložil Stadler, ocenil kot komercialno in tehnično najboljšo ponudbo in Stadlerju podelil naročilo. Pred štirimi tedni je avstrijsko zvezno upravno sodišče zaradi domnevne formalne napake presenetljivo razglasilo odločbo ÖBB o oddaji javnega naročila. Sodišče je postalo aktivno zaradi ugovora drugega ponudnika, Alstoma, ki je bil že izključen iz postopka. Vse točke, ki jih je izpostavil Alstom, je sodišče zavrnilo.
ÖBB je zdaj obvestil Stadler, da je s prvostopenjsko odločbo zveznega upravnega sodišča prisiljen razveljaviti nagrado za Stadler. Zato je treba razpis ponoviti. Stadler se bo zoper to odločitev pritožil ÖBB. Elektronski podpis, ki ga je avstrijsko zvezno upravno sodišče razglasilo za domnevno formalno napako, priznavajo pristojni mednarodni organi in ga je Stadler že več stokrat uporabil pri sodelovanju na razpisih na območju EU. Z njim so bili zmagani številni razpisi, podpisani na ta način, vključno s pogodbo ÖBB za dobavo reševalnih vlakov FLIRT od januarja 2021.
Avstrijski zakon o javnih naročilih zahteva kvalificiran elektronski podpis. Podpis, ki ga uporablja Stadler, izpolnjuje to zahtevo. Stadler se bo zato pritožil tudi proti tej odločitvi zveznega upravnega sodišča. V skladu z avstrijskim zakonom o javnih naročilih se lahko pomanjkljivosti naknadno izboljšajo. To vključuje tudi kritiziran podpis. Sporazum o oddaji naročila med EU in Švico prepoveduje diskriminacijo na javnih razpisih. To velja tudi za kvalificiran elektronski podpis. Podlaga za to je Splošni sporazum o javnih naročilih Svetovne trgovinske organizacije (STO).
Stadler zelo obžaluje odločitev ÖBB -ja, da znova objavi ponudbo, namesto da odpravi domnevno formalno napako, na katero se pritožuje sodišče, in sprejme novo odločitev o oddaji naročila. To bi omogočilo pravočasen zaključek razpisa, ki ga je že zmagal Stadler. Začetek projekta proizvodnje in dostave dvonadstropnih EMU za avstrijske potnike bi tako lahko potekal takoj.