petek, 8. oktober 2021

[EU] Sporazum o sodelovanju v okviru železniškega tovornega koridorja

 Regulativni organi iz Slovenije, Madžarske, Slovaške in Poljske so podpisali sporazum, ki je pomemben element, ki omogoča učinkovito delovanje jantarjevega tovornega koridorja. Dokument ureja načela sodelovanja regulativnih organov pri vodenju upravnih postopkov v zvezi z dostopom do železniške infrastrukture RFC 11.



Podlaga za sklenitev sporazuma je čl. 20 Uredbe 913, ki regulativnim organom med drugim zaupa naloge in pristojnosti, pri obravnavanju pritožb in primerov na lastno pobudo v zvezi z mednarodnimi železniškimi tovornimi storitvami. Pritožbe lahko vložijo prosilci, vključno z železniškimi prevozniki, ki uporabljajo proge na RFC 11 in menijo, da so z njimi ravnali nepošteno, diskriminirani ali so bili drugače prikrajšani. To velja zlasti za odločitve, ki jih sprejme upravljavec infrastrukture, sistem vse na enem mestu za koridor (C-OSS) ali upravljavec storitvenega objekta.
V skladu z Uredbo 913 je v Evropi trenutno 11 železniških tovornih koridorjev.

Leta 2017 je Evropska komisija z Izvršno odločbo 2017/177 odobrila ustanovitev koridorja jantarnega železniškega tovornega prometa na podlagi skupnega predloga štirih držav članic, skozi katere ta poteka: Slovenije, Madžarske, Slovaške in Poljske. Sam koridor je bil končno ustvarjen leta 2019. Poljski odsek RFC 11 med drugim vodi preko: Muszyna, Nowy Sącz, Podružnica Tarnów, Tarnów Mościce, Podłęże, Kraków Nowa Huta, Zwardoń, Czechowice Dziedzice, Oświęcim, Jaworzno Szczakowa, Tunel, Skarżysko Kamienna, Radom, Powówzew Pázwy, Pębnyw Pázów, Pębnyw Praz,

omen RFC 11 je predvsem zapolniti nekatere pomembne vrzeli v mreži evropskih železniških tovornih koridorjev v južni ter srednji in vzhodni Evropi. Začetek tega koridorja je najpomembnejše koprsko pristanišče na jadranski obali v Sloveniji. Nadaljuje skozi Madžarsko in Slovaško do Poljske in omogoča priročno neposredno povezavo iz koprskega pristanišča s pomembnimi destinacijami na Madžarskem in Slovaškem. V svojem osrednjem delu, na madžarsko-srbski meji, v Kelebiji, se poveže s tovorno potjo, ki vodi v jugovzhodno Evropo, ki postopoma pridobiva vlogo pomembne mednarodne tovorne arterije. Zadnji del RFC11 je na Poljskem, kjer doseže Terespol na meji z Belorusijo.