sobota, 23. oktober 2021

[PL] Newag s pogodbo za večsistemske lokomotive s PKP Intercity. "Čez čas se bodo dvignili"

 22. oktobra so v bazi PKP Intercity v Olszynka Grochowska v Varšavi predstavniki PKP Intercity podpisali pogodbo z vodstvom Newaga za proizvodnjo 10 večsistemskih lokomotiv z možnostjo nakupa še petih.



Med slovesnim podpisom pogodb, ki je bil organiziran v ozadju že zagotovljenih Newag Griffins, so se pojavili tudi predstavniki vlade.

- 400 milijonov PLN bo ostalo poljskemu podjetju, te lokomotive pa se bodo premikale po šestih državah: Poljski, Nemčiji, Avstriji, Slovaški, Madžarski in Češki. Železnica je jabolko očesa vlade prava in pravosodja, vanj vlagamo največ denarja, do leta 2030 bo to 19 milijard PLN - je dejal Maciej Małecki in omenil programe, ki naj bi jih podprli z denarjem EU. - To je razlika med opozicijo in vlado, saj opozicija naredi vse, da škodi Poljski in izvaja programe, ki blatijo njeno lastno državo, - je dejal Maciej Małecki, državni sekretar na ministrstvu za državno premoženje, ki se ni mogel vzdržati političnih poudarkov.
Mamiński: domače večsistemske lokomotive so preboj

– vesel sem, da smo dočakali trenutek, ko ne bomo obsojeni izbirati, kar nam ponuja Evropa, in bomo lahko pričakovali najnovejši vozni park, proizveden na Poljskem. To je velik dan poljske tehnične misli. To je prelomni dan v razmišljanju o razvoju poljskih železnic - je poudaril Krzysztof Mamiński, predsednik PKP SA, pri čemer se je skliceval na izbiro Newaga v postopku.

- Newag je kot poljski proizvajalec tirnih vozil obnovil trenutek naročila serije lokomotiv, za kar mu iskreno čestitam. Čestitam tudi Mareku Chranieku, ki v podjetju dosega najboljše finančne rezultate in število prepeljanih potnikov. Čestitam ministrom, da so izbrali tako izjemne ljudi za opravljanje teh nalog. Ministri, gospodje, imate dober pregled nad pristojnostmi železniškega okolja. Upam, da se bomo redno srečevali, da bi razpravljali o uspehih industrije, - je dodal Krzysztof Mamiński.



Konieczek: V slovarju Newag ni besede "zamuda".
Predsednik Newaga Zbigniew Konieczek je poudaril, da bo producent lahko opravil pogodbo.

- Newagov slovar ne vsebuje besed zamuda in prerazporeditev. Ne vidim težav s pravočasno dostavo te opreme. Velik izziv bo odobritev teh lokomotiv v 6 državah, vendar imamo za to nalogo malo več časa. Imamo že nekaj izkušenj z drugimi napetostnimi sistemi v Newagu, ker odobritev zdaj vključuje dvojni sistem Dragon 2 za PKP Cargo. Še enkrat vam zagotavljam: vse bo pravočasno in ustrezne kakovosti,« je dejal Konieczek.
hraniek: Podjetje razvijamo za prihodnje generacije

– Rad bi se zahvalil ministrom za podporo in za izvedbo novega programa obnove voznega parka. Podpisanih pogodb že imamo 5,5 milijarde PLN, do leta 2030 nameravamo porabiti še 19 milijard PLN. Ta pogodba je posebna, ker bomo z večsistemsko električno lokomotivo lahko osvojili Evropo. Pokazali bomo, da lahko mesta na Poljskem povežemo z evropskimi mesti. Prihodnje generacije nas bodo cenile za razvoj podjetja - je dejal Marek Chraniek, predsednik PKP Intercity.

Kdaj bomo šli v tujino?

Nova vozila se bodo premikala s hitrostjo 200 km/h. Vozili bodo predvsem mednarodne vlake. Newag je predstavil nov, zelo privlačen videz glav oblikovanih vozil, ki bodo vozili pod oznako E4MSUa. Newag je dolžan dostaviti vse lokomotive v 42 mesecih od podpisa pogodbe, z dobavo prvega vozila v 18 mesecih. Toda Newag bo imel 60 mesecev časa, da ga sprejmejo za vožnjo v vseh teh državah, celotno nadomestilo pa bo plačano ob dobavi vozila v 3 kV različici na Poljsko. Po eni strani je to velika podpora proizvajalcu, ki vstopa na nov trg.
Proizvajalec bo izvajal tudi storitve tehničnega vzdrževanja lokomotiv na drugem, tretjem in četrtem nivoju vzdrževanja. Periodična popravila se bodo izvajala na 4. stopnji vzdrževanja najkasneje 60 mesecev od dneva prevzema vozil ali prej, ko vozila dosežejo kilometrino, ki je potrebna za to stopnjo.