Slovenija in Hrvaška si že dalj časa prizadevata, da bi povečali število potnikov, ki potujejo z vlakom na istrski železniški progi Divača-Pulj. Že tri leta poleti vozi vlak med Ljubljano in Puljem skozi Divačo, želja pa je omogočiti povezavo tudi z Zagrebom.
V poletni sezoni številko potnikov upravičuje potrebnost istrske proge Divača-Pulj, na dan jih naštejejo od 80 do 120.
172-kilometrska proga velja za gorsko, zato je potovanje po njej užitek. Povpraševanje narašča iz Avstrije in Nemčije, gre za potnike z vozovnicami Interrail, zanimiva je za potnike iz Azije in Amerike. Povečuje se tudi število tako imenovanih agencijskih ali čarterskih vlakov. "Agencijski vlaki že vozijo v Koper, velik cilj pa je Pulj - za september so napovedani trije agencijski vlaki, to so prevozi, ki so v interesu vseh," pojasnjuje Miloš Rovšnik s Slovenskih železnic.
Prihodnje leto pa naj bi v Koper iz Nemčije pripeljal tudi prvi avtovlak. Povezava bo zanimiva tudi za Hrvate, ki so v zadnjih letih istrsko progo obnovili.
"V preteklih letih je bilo v progo vloženih osem milijonov evrov. To je glede na lego in pomen regionalne proge zelo veliko," je povedal Alen Gospočić s hrvaškega ministrstva za pomorstvo, promet in infrastrukturo.
O pomenu istrske železnice za tovorni promet v Divači niso govorili, so pa odprli razstavo železničarskih uniform.