Zaradi večjih gradbenih del, ki potekajo na železniški progi med Divačo in Koprom, bo proga ob koncih tedna zaprta. Tako bo do sredine septembra.
Železniško progo med Koprom in Divačo so prejšnji konec tedna zaprli za 48 ur. Take zapore bodo še naslednjih nekaj koncev tedna. Pri Divači obnavljajo dotrajani dvokilometrski odsek; ker drugega tira ni, bo promet po železnici obstal. V koprskem pristanišču so se zato skupaj s prevozniki in špediterji pripravili na izredne razmere.
Slovenske železnice v prvi izmed petih načrtovanih zapor obnavljajo dvokilometrski odsek proge med Hrastovljami in Rižano. Na odseku sanirajo zgornji in spodnji ustroj proge. Na zgornjem ustroju proge bodo nadgradili sistem tirnic, in sicer iz sistema 49 E1 na 60 E1, zamenjali železniške pragove, pritrdilni in vezni material ter tirne grede. Med obnovo spodnjega ustroja proge bodo urejene tudi brežine, odvodni jarki, kanali in očiščene lovilne mreže. Tovorni promet je med zaporo popolnoma prekinjen. Dela na progi pa so prilagojena tako, da sezonska potniška vlaka – kopalna vlaka proti Kopru in Pulju – vozita nemoteno.
V Luki bo verjetno nekaj težav
Iz koprskega pristanišča bodo tovor, ki ga iz pristanišča običajno prepeljejo v tednu dni, zdaj morali odpremiti v petih dneh. Zato bo na dan namesto 25 vozilo 33 vlakov. Operaterji so pošteno zavihali rokave, a vseh vlakov kljub temu ne bodo nadomestili. V Luki pričakujejo nekaj težav. "Čas bo pokazal, kako velike bodo težave. Pričakujemo, da bo v prvih dneh tedna prihajalo do zastojev in zamud, promet pa naj bi se do konca tedna uredil," je povedal Sebastjan Šik.
Če bodo zapleti preveliki, so se z izvajalcem del dogovorili, da bodo naslednjo predvideno zaporo preskočili. Prevozniki so obljubili, da bodo število vlakov racionalizirali in določili prioritetne tovore. To ne bo enostavno, saj si vsak želi blago odpremiti čim prej, špediterji pa se bojijo, da si stranke ne bi iskale alternativnih poti.
Lani je bil tir zaradi žleda zaprt kar šest dni, zamude pa so se vlekle mesec dni. Takih razmer zdaj seveda ni pričakovati, je pa še eno opozorilo, da lahko že najmanjša nepazljivost ali nepredviden dogodek pripelje do ustavitve železniškega prometa med Koprom in Divačo.