Koprsko pristanišče bo pet vikendov zapored v avgustu in septembru povsem brez železniške povezave. Slovenske železnice (SŽ) bodo namreč obnavljale dotrajan tir Koper - Divača in uvedle 48-urne popolne zapore proge. A to je le prva etapa: v prihodnjih letih bodo tako obnovili še 18 kilometrov proge in potrebne bodo še nove zapore. Izredne razmere na progi le še dodatno opozarjajo na nujnost gradnje drugega tira.
KOPER > Na Slovenskih železnicah so nam še prejšnji teden zagotavljali, da na primorski progi ne bo popolnih zapor. A včeraj se je izkazalo drugače. Popolne zapore bodo in to v petih zaporednih koncih tedna po kar 48 ur. Prva se bo začela prihodnjo soboto, 15. avgusta, ob 20.45, in bo trajala do ponedeljka do 20.45.
Dva kilometra proge povsem na novo
V špedicijskih podjetjih in v Luki Koper bi si želeli, da bi bile posamezne popolne zapore krajše, a izvajalec del, to je podjetje SŽ Infrastruktura, trdi, da drugače ne gre. “Gre za najbolj nujna dela na najbolj kritičnem dvokilometrskem odseku pred Divačo. Zamenjali bodo pragove, tirnice in celotni spodnji ustroj. Pravzaprav bo šla celotna stara proga ven in nova noter,” pravi Boris Švajger, sicer pomočnik direktorja za tovorni promet pri SŽ, ki je zapore včeraj v Kopru predstavljal špediterjem in Luki Koper. Predstavnikov podjetja SŽ Infrastruktura pa ni bilo. “48-urne zapore so za nas težak izziv in jih težko razumemo,” pravi vodja področja operative Boštjan Brlek iz Luke Koper; v podjetju bodo svoje pripombe na načrtovane zapore pripravili v prihodnjih dneh.
Tovor, ki ga iz pristanišča po tiru zdaj prepeljejo v tednu dni, bodo zdaj morali v petih dneh. Prav vsi se bodo morali pošteno potruditi, da se bodo izognili zastojem, smo slišali od špediterjev. Nihče si namreč ne želi, da bi stranke začele iskati alternativne poti. Družba SŽ Tovorni promet bo na ta odsek dodala več lokomotiv, strojevodij in tudi več vlakov na dan. Načrtujejo, da bodo v času trajanja zapor med tednom iz pristanišča odpremili po 33 vlakov na dan. Ob normalnem obratovanju jih v povprečju do 25 na dan. “Vemo, da vseh vlakov ne bomo mogli nadomestiti,” priznava Švajger.
Brez drugega tira bo težav še več
A to sta šele prva dva kilometra obnove proge. V prihodnjih letih bodo na novo postavljali še 18 kilometrov dotrajane proge, tako da bodo potrebne nove zapore. Načrtujejo jih dvakrat na leto, predvidoma januarja in avgusta, po pet vikendov zapored.
Če zapore že morajo biti, je avgust najboljši čas, se strinjajo špediterji. “A še veliko boljše bi bilo, če jih sploh ne bi bilo. Brez drugega tira bomo še večkrat soočeni s takšnimi težavami. Lahko se kar pripravimo na še bolj dramatične izkušnje, če se zadeve ne bodo odvijale tako, kot so planirali na Slovenskih železnicah. Že najmanjša nepazljivost ali nepredviden dogodek na progi lahko povzroči kaos in njihov plan se lahko hitro podre,” opozarja Arlene Lovrečič Mikac iz zveze pomorsko prometnih agencij in direktorica podjetja BLG CarShipping iz Kopra.