EUROPE: končno besedilo treh zakonodajnih ukrepov na tehničnem stebru četrtega železniškega svežnja Evropske komisije je bil dogovorjen 17. junija na sestanku med latvijsko predsedstva Evropskega sveta in promet in turizem Odbor Evropskega parlamenta.
Prihaja nekaj dni pred koncem latvijske predsedovanja, je bil dosežen "neformalni sporazum" v devetem trialoga utrditi predloge Komisije s spremembami, ki jih je Svet ministrov in Evropski parlament zahtevanih.
Predsedstvo bo predstavila dogovorjene besedila do držav članic v Odboru stalnih predstavnikov 24. junija, preden gredo na Svetu v sprejetje. Podobno mora končno besedilo zdaj odobriti odbora TRAN in nato Evropski parlament kot celoto.
Skupaj direktiv o varnosti in interoperabilnosti in ureditev Evropska agencija za železniški promet so namenjene odpravi tehničnih ovir, ki jih povzročajo razlike v nacionalnih standardih, rezanje čas in stroške, potrebne za pridobitev dovoljenja za operaterje, lokomotiv in voznega parka za uporabo evropskega železniškega omrežja.
V skladu z dogovorjenimi besedil, bi ERA postala "one-stop shop" za vse prošnje za varnostnega spričevala in dovoljenja lokomotiv in voznega parka za čezmejne storitve. Za storitve v eni državi članici, operaterjev in proizvajalcev bi imeli izbiro oddajo vlog bodisi ERA ali nacionalnih varnostnih organov.
Pritiskom k hitremu prehodu, so se pogajalci v Evropski parlament ne pridobi soglasja, da bi moral biti novi režim operativni tri leta po tem, ko so nova pravila začela veljati, čeprav lahko države članice uporabljajo za ERP in Komisijo za enega podaljšanja, če je potrebno. Sporazum "predvideva tudi nadaljnje usklajevanje tehničnih standardov, ki bo potekal v daljšem časovnem obdobju".
Predsednik odbora TRAN Michael Cramer, ki je bil tudi Parlamenta poročevalec o direktivi o varnosti na železnici, je dejal, "to je lahko preboj za enotnega evropskega železniškega območja. Uspelo nam je premagati ločene nacionalne postopke in ustvariti vseevropskih pravil, ki bodo pomagali industriji, da bi vlaki cenejša in varnejša. "
Čeprav je besedilo sedaj dogovorili za tehnično stebra, je nadaljnje delo še vedno potrebno na treh upravljanja in odpiranja trga predlogov v političnem stebru četrtega železniškega paketa. Medtem ko Evropski parlament je sprejel svoje stališče o teh ukrepih v februarju 2014 so še vedno treba obravnavati s strani Sveta ministrov.Predstavniki prihodnjem luksemburškega predsedstva so navedli, da so v upanju, da "doseže stališča Sveta o politični steber" v oktobru, ki bi nato sledila podoben proces trialoga.
Če tega ni mogoče doseči, se lahko tlak raste, da paket razdeliti, da se omogoči hitro izvajanje tehničnega stebra, čeprav Komisija vztraja, da morajo biti vsi šest ukrepe je treba obravnavati kot en sam paket.