Slovenija pričakuje, da bo med projekti, za katere bo Evropska komisija prispevala 13 milijard evrov, tudi drugi tir. Seznam bo znan v ponedeljek.
Kako uspešna bo Slovenija pri pridobivanju evropskega denarja za drugi železniški tir od Kopra do Divače, bo znano sredi julija. Evropska komisija bo namreč objavila končne rezultate razpisa, na katerem je kandidirala tudi Slovenija. "6. julija bo o seznamu predlaganih projektov najprej razpravljal Evropski parlament, nato pa bodo 10. julija izbrane projekte potrdile še države članice," je pojasnila Maja Pavlovičiz predstavništva Evropske komisije v Sloveniji.
Kot je za Radio Slovenija poročala Nataša Ugrin Tomšič, naj bi drugi tir gradili s pomočjo javno-zasebnega partnerstva. Ministrstvo za infrastrukturo pri iskanju primernega modela sodeluje z Organizacijo za sodelovanje in razvoj (OECD). Že v naslednjih dneh pričakujejo, da bo pripravljen nabor modelov, do jeseni pa bodo izbrali najprimernejšega, obljubljajo na ministrstvu.
Kaj bi pokazala revizija?
Slovenija od OECD-ja poleg tega pričakuje tudi strateško presojo projekta drugi tir in računa, da bosta skupaj pripravila razpis za revizijo vrednosti projekta, ki je ocenjen na 1,3 milijarde evrov. Revizija, ki jo je obljubljal tudi prejšnji minister, a je ni izpeljal, naj bi dokončno ovrgla ali pa potrdila dvome, ali gre za precenjen projekt.
Slovenija od OECD-ja poleg tega pričakuje tudi strateško presojo projekta drugi tir in računa, da bosta skupaj pripravila razpis za revizijo vrednosti projekta, ki je ocenjen na 1,3 milijarde evrov. Revizija, ki jo je obljubljal tudi prejšnji minister, a je ni izpeljal, naj bi dokončno ovrgla ali pa potrdila dvome, ali gre za precenjen projekt.
Veliko zanimanja za gradnjo iz tujineMedtem se na ministrstvu že oglašajo investitorji iz tujine, ki so pripravljeni sodelovati pri gradnji največje državne naložbe. Na ministrstvu za infrastrukturo so potrdili, da se za gradnjo drugega tira zanimajo podjetja iz Turčije, Avstrije, Nizozemske in Kitajske. Z vsemi so se že pogovarjali, a naj bi izvajalca iskali z javnim razpisom.
Kitajci, ki so se že večkrat ponujali, naj bi bili po nekaterih ocenah sposobni tir zgraditi za 400 milijonov evrov. Zagotovo pa bi ga gradili z lastno delovno silo, vprašanje je tudi, kakšne pogoje financiranja ponujajo.