Mineva pol stoletja, ko je po 65 kilometrov dolgi progi med Ljubljano in Jesenicami zapeljal prvi vlak na električni pogon. To je bil za tisti čas velik tehnološki napredek.
Elektrifikacija 65 kilometrov dolge proge je bila za tiste čase pravi podvig še posebno zato, ker so bila dela končana v enem letu, pove Josip Orbanić. Po tej progi so sprva vozile tričlenske "gomulke", ki so jih poimenovali po takratnem predsedniku poljske komunistične partije. "Ljudje so zelo radi potovali s temi vlaki, ker so bili zelo čisti, urejeni," pove Orbanić.
Drugače od parnih vlakov so gomulke že imele avtomatska vrata, kar je ljudem povzročalo nemalo težav, saj so prej skakali na vlake, ko je ta speljeval, potem pa to ni bilo več mogoče.
Čeprav po naših železnicah, sicer na krajših progah, še vedno vozi šest gomulk, smo se proti Jesenicam tokrat odpravili s sodobnejšim vlakom. "Čas potovanja se bistveno ni spremenil. Parni vlaki so vozili okrog 150 minut, 'gomulke' okrog 70 minut, zdaj pa se vozimo okrog 68 minut," še doda Orbanič.
Razvoj železnic se je namreč po letu 1977, ko je bila končana elektrifikacija slovenskih železniških prog, zelo upočasnil.
Slika arhiv ; Slovenske železnice SŽ