Nemški strojevodje Deutsche Bahna so začeli najdaljšo stavko na železnicah v nemški zgodovini, ki bi lahko povzročila pravi prometni kaos.
Stavka se je začela v sredo ob 15. uri za tovorne vlake, za potniške pa ob 2. uri zjutraj v četrtek. Trajala bo kar štiri dni, končala naj bi se ob 4. uri zjutraj v ponedeljek.
Povod za stavko so propadla pogajanja med nacionalnim železniškim prevoznikom Deutsche Bahnom in sindikatom strojevodij GDL, ki zahteva petodstotni dvig plač za 20.000 strojevodij in drugih zaposlenih na železnicah, poleg tega pa tudi krajši delavnik za zaposlene.
Strojevodje v manjšini
Strojevodje so se za podobno, a krajšo, 50-urno stavko, odločili že oktobra, ko je bilo zaradi istega spora prizadetih več miljonov potnikov. Iz Deutsche Bahna so sporočili, da so ponudili petodstotno povišico za strojevodje, ne morejo pa sprejeti dviga plač tudi za druge zaposlene, kot so natakarji v restavracijah v vagonih in podobno. Deutsche Bahn skupno zaposlujejo kar 196.000 ljudi, od tega je strojevodij "le" 20.000.
Strojevodje so se za podobno, a krajšo, 50-urno stavko, odločili že oktobra, ko je bilo zaradi istega spora prizadetih več miljonov potnikov. Iz Deutsche Bahna so sporočili, da so ponudili petodstotno povišico za strojevodje, ne morejo pa sprejeti dviga plač tudi za druge zaposlene, kot so natakarji v restavracijah v vagonih in podobno. Deutsche Bahn skupno zaposlujejo kar 196.000 ljudi, od tega je strojevodij "le" 20.000.
Strojevodje so namerno izbrali ravno čas, ko bodo slovesnosti ob 25. obletnici padca berlinskega zidu, ki bodo vrhunec dosegle konec tega tedna. Dolgi prometni zastoji so tako pričakovani v Berlinu in v drugih mestih.
Z nemških železnic so sporočili, da si bodo prizadevali ohraniti vsaj tretjino prevozov. Nemško železniško omrežje vsak dan prepelje 5,5 milijona potnikov in več kot 620.000 ton tovora.