četrtek, 21. junij 2012

Slovenija ukinja 14 mednarodnih železniških povezav?

Vodstva slovenskih, hrvaških, bosanskih in srbskih železnic nameravajo z novim voznim redom, ki začne veljati decembra, ukiniti kar 40 mednarodnih potniških vlakov, opozarjajo sindikati.







Danes natanko ob 10. uri so v Ljubljani, Zagrebu in Sarajevu pred medije stopili predstavniki železničarjev. Razlog za enotni nastop v javnosti je ta, da naj bi nameravala vodstva železnic z novim voznim redom, ki začne veljati decembra, ukiniti kar 40 mednarodnih potniških vlakov.
S Slovenskih železnic so sporočili, da gre zgolj za predlog hrvaškega železniškega prevoznika Hrvatske željeznice, in ne za odločitev Slovenskih železnic.
Kot je pojasnil predsednik Sindikata železniškega prometa Slovenije Matjaž Skutnik, je za območje Slovenije direktno predvidenih ukinitev 14 mednarodnih vlakov. Gre za vlake, ki potujejo preko Slovenije v avstrijski Beljak, Zürich, München, Zagreb, Beograd ter iz Ljubljane v Budimpešto, na Dunaj in hrvaško Reko. "Slovenija izgublja vso mednarodno povezavo s Hrvaško za Reko preko mejnega prehoda Ilirska Bistrica–Papjane,“ pravi in ob tem poudarja, da na dani relaciji ni niti redne avtobusne linije, kar pomeni, da bo Slovenija izgubila vse povezave v smeri Reke. Kot je nadaljeval, Sloveniji, Hrvaški, Bosni in Hercegovini ter Srbiji ostajajo v mednarodnem prometu preko Jesenic z Avstrijo, Nemčijo in drugimi državami EU na razpolago le še trije vlaki. "Vrata v EU bi se morala odpirati, naše železniške uprave pa ne najdejo rešitve in ukinjajo linije. Državljanom teh držav, poslovnežem in turistom je mednarodna migracija preko železniških povezav skorajda onemogočena,'' pravi in dodaja, da so novico izvedeli pri hrvaških kolegih.
 Predstavniki sindikata so nad ukinjanjem zgroženi. Jasnih razlogov za takšne usmeritve ni, pravijo, a neuradno naj bi šlo za problem dogovora o delitvi stroškov in prihodkov od prodaje vozovnic. V sindikatu tudi ne vedo, kdo je pobudnik, a čudi jih, zakaj se nihče od kompetentnih direktorjev ali ministrov ne trudi za ohranitev povezav. "Država je dolžna zagotoviti javni prevoz in povezavo med državami,'' še pravijo in dodajajo, da se s tem v celoti tudi zanemarja zaveze o razbremenitvi okolja, varnejšega in ekološko sprejemljivejšega transporta potnikov. "Za število potnikov na teh vlakih in ekonomsko računico pa so odgovorni sami. Če ne vedo, kako zaščititi promet, naj vodenje podjetja pustijo tistim, ki so bolj sposobni,'' je še dodal Skutnik.

To je po njegovih besedah le opozorilo vladam ter upravam železnic, da najdejo rešitev in ukrepajo, v nasprotnem primeru znajo sindikati zaostriti razmere. Zaenkrat sicer še ne vedo, kakšne bi bile finančne posledice ukinjanja vlakov, a so prepričani, da bi to pomenilo tudi nova odpuščanja. "Če vlaka ni, ni strojevodje, sprevodnika in drugega osebja,'' še opozarjajo.
Stališče SŽ: Vse mednarodne povezave proti Hrvaški naj ostanejo
Na Slovenskih železnicah v odzivu zagotavljajo, da gre zgolj za predlog hrvaškega železniškega prevoznika Hrvatske željeznice in ne za odločitev Slovenskih železnic. "Kot omenjeno, gre za predlog in ne za dokončno sprejeto odločitev," so zapisali. Stališče Slovenskih železnic je, da naj tudi v novem voznem redu, ki začne veljati decembra, vse mednarodne povezave proti Hrvaški ostanejo. To stališče so že posredovali Hrvatom, glede napovedanih ukinitev povezav pa sta že potekala delovna sestanka v Zagrebu in Portorožu. "Slovenske železnice si bodo tudi vnaprej prizadevale obdržati vse pomembne mednarodne povezave, kar pa ni mogoče brez dogovora vseh strani," so zapisali. Ob tem so dodali, da naj bi odgovor na njihova stališča prejeli do sredine julija.